Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 27.03.2023

Україна реалізує залізничні проекти на €4,5 млрд у рамках інтеграції до TEN-T

Єврокомісія внесла зміни до індикативних карт TEN-T, включивши українські залізничні шляхи

В Україні до 2030 року в рамках інтеграції до Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T) планують реалізувати проєкти розвитку залізничних колій на €4,5 млрд.

Про це повідомила директор Команди підтримки реформ Мінвідновлення Ірина Кошель-Репневська в інтерв’ю «Інтерфакс-Україна».

Включення залізничних колій України в європейську мережу TEN-T дає змогу отримати доступ до інструментів допомоги Євросоюзу.«Україна не так давно в мережі TEN-T – з 2017 року. І в рамках цієї роботи є так званий інвестиційний індикативний план Єврокомісії розвитку TEN-T коридорів, який передбачає інвестиції, розвиток відповідних напрямків. В Україні планується реалізувати проєкти розвитку в рамках мережі TEN-T до 2030 року на суму €4,5 млрд», – зауважила Кошель-Репневська.

Включення українських залізничних коридорів до TEN-T і доступ до фінансування – це інвестиційні можливості, зокрема, для європейських країн, а для України – ще й відповідний статус.

Єврокомісія внесла зміни до індикативних карт TEN-T, включивши до них українські залізничні шляхи. Зокрема, Північно-Балтійський коридор продовжено через Львів і Київ до Маріуполя; Балто-Чорноморський коридор – через Львів, Чернівці (Румунію і Молдову) – до Одеси; коридори Балтійське море – Адріатичне море і Рейн – Дунай проходитимуть через Львів.

Минулого року Єврокомісія виключила з мережі TEN-T російські та білоруські маршрути, і знизила статус маршрутів на території ЄС на стиках із цими країнами.

Зауважимо, що політика TEN-T спрямована на впровадження та розвиток загальноєвропейської мережі залізничних ліній, доріг, внутрішніх водних шляхів, морських судноплавних маршрутів, портів, аеропортів і залізничних терміналів. Основна мережа має бути завершена до 2030 року, комплексна, що охоплює всі європейські регіони – до 2050 року.

Нагадаємо, що Литва та Україна розглядають можливість розвитку нових транспортних коридорів між портом Клайпеда та українськими морськими портами, зокрема одеськими, а також покращення залізничного сполучення між країнами та збільшення обсягів вантажоперевезень.

Як повідомляв GMK Center, ЄБРР планує надати «Укрзалізниці» кредитну підтримку у розмірі €200 млн. Позика дасть змогу УЗ збільшити транскордонну пропускну спроможність з ЄС, усунувши вузькі місця в перетині кордону.

 

gmk.center