Великі ідеї для вашого бізнесу
вул. Загородня, 15
м. Київ, Україна, 03150
0 800 30-50-74

Шановні клієнти, з 1 грудня 2020 року, експертні висновки ДП “Держзовнішінформ” видаються лише на бланках суворої звітності.

Шановні клієнти, з 1 грудня 2020 року, експертні висновки ДП “Держзовнішінформ” видаються лише на бланках суворої звітності.
Опубліковано 20.04.2021

“Укртранснафта” має отримати чимало дозволів і погоджень для відновлення роботи нафтопродуктопроводу СЗН

АТ “Укртранснафта”, відібрана переможцем конкурсу на керуючого активами української ділянки нафтопродуктопроводу “Самара – Західний напрямок” (СЗН), для відновлення його роботи повинна отримати чимало дозволів і погоджень.

Відповідно до прес-релізу компанії, зокрема, необхідно оформити право користування земельними ділянками, отримати дозвіл Антимонопольного комітету України (АМКУ) на концентрацію і узгоджені дії, отримати від Національної комісії, що здійснює держрегулювання в сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП), ліцензію на транспортування нафтопродуктів, дочекатися рішення регулятора про встановлення для компанії відповідних тарифів, отримати від Державної митної служби рішення про відкриття двох митних складів відкритого типу для зберігання нафтопродуктів тощо.

Паралельно компанія повинна провести переговори з власниками ресурсу з Білорусі та РФ і укласти угоди. Без наявності договірних відносин з власниками ресурсу, відновлення роботи переданого в управління нафтопродуктопроводу буде неможливим.

Для управління нафтопродуктопроводом “Укртранснафта” вже створила в своїй організаційній структурі окремий департамент. До його складу увійшли працівники компанії і минулого експлуатанта ділянки ТОВ “ПрикарпатЗахідтранс”.

Ділянка нафтопродуктопроводу “Самара – Західний напрямок” протяжністю близько 1,1 тис. км призначена для прокачування дизельного палива з Росії та Білорусі, як для внутрішніх потреб України, так і для транзиту в Європу, зокрема, в Угорщину. Проектна потужність магістралі – 3,5 млн тонн на рік.

Українська ділянка СЗН до останнього часу належала ТОВ “ПрикарпатЗахідтранс” (Рівне). До 2016 року компанія була структурним підрозділом російської “Транснефти”. У лютому 2016 року “Транснефть” продала “ПрикарпатЗахідтранс” швейцарській International Trading Partners AG.

На сьогодні “ПрикарпатЗахідтранс” належить білоруському нафтобітумному заводу (51%), International Trading Partners (48%) і Анатолію Шеферу (1%).

Трубопровід був побудований за часів СРСР і після проголошення незалежності України повинен був перейти у власність держави на підставі правонаступництва, як магістральний. Водночас структура “Транснафти” не передала його у власність України.

Секретар Ради національної безпеки і оборони України Олексій Данілов зобов’язав усі відповідні органи законним способом повернути нафтопродуктопровід у власність держави і розібратися, чому він опинився у приватних руках.

“Укртранснафта”, 100% акцій якої знаходяться в управлінні НАК “Нафтогаз України”, є оператором нафтотранспортної системи країни.

 

ua.interfax.com.ua