ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 02.08.2022

«Укрзалізниця» змінила методику обрахування вагонної складової у вартості вантажоперевезень

АТ «Укрзалізниця» з 1 серпня змінює методику обрахування вагонної складової у вартості вантажоперевезень у вагонах власного парку по території України, фактично переводячи її на загальноприйняті прозорі ринкові стандарти.

Про це повідомляє пресслужба Укрзалізниці.

Так, раніше для обрахування застосовувалась методика, за якою термін використання вагонів визначався діленням відстані перевезення на нормативну швидкість доставки вантажу. Зазначена нормативна швидкість багато років становить 200 км/добу для повагонних відправлень та 320 км/добу для маршрутних відправлень.

Разом з тим останні 10 років фактична швидкість руху вагонів значно менша за нормативну через знос залізничної інфраструктури, рухомого складу та через збільшення кількості операторів вагонного парку на мережі.

Таким чином, при застосуванні нормативної швидкості в розрахунку терміну використання вагонів кількість розрахованих діб використання вагона абсолютно не відповідала дійсності. Наприклад, на ринку використання вантажних вагонів у цей же час діє інша методика, яка прив’язана до фактичної швидкості руху вагонів на різних маршрутах.

Саме тому компанія прийняла рішення перейти на ринковий механізм обрахування вагонної складової вартості вантажних перевезень з урахуванням фактичної швидкості руху вагонів, що у підсумку уніфікує цей процес.

Також в УЗ зазначають, що в серпні 2022 року вантажовласники відчують ріст вагонної складової у вартості перевезень вантажів вагонами Укрзалізниці, адже фактично при розрахунку різко зросте кількість днів використання вагонів, а ставки плати залишаться на поточному рівні.

Проте надалі з підвищенням вартості використання вагонів Укрзалізниці очікується зменшення попиту на вагони УЗ у поточному місяці, а за рахунок зменшення коефіцієнту утилізації вагонів очікується зменшення ставок плати до ринкового рівня. Більше того, експортери товарів та продукції з України частково компенсують у серпні підвищення вагонної складової в тарифі перевезення за рахунок зниження майже на 25% курсу гривні до долара США.

В УЗ наголошують, що нормативна швидкість доставки вантажів не змінюється й становить, як і раніше, 200-320 км/добу. Таким чином, Укрзалізниця як відповідальний перевізник несе зобов’язання доставки вантажів у встановленний терміни, і жодних змін у цьому питанні не планується.

Зазначені зміни щодо застосування фактичної швидкості руху вагонів стосуються виключно розрахунку вартості використання вагонів Укрзалізниці.

 

agrotimes.ua