Уряд України пропонує Верховній Раді відновити стягнення акцизного збору для всіх видів палива без винятку, повідомив народний депутат Ярослав Железняк (фракція “Голос”).
“Щодо повернення ПДВ на паливо до 20% (зараз 7%) поки що невідомо, чи є у фінальному тексті”, – написав він у телеграм-каналі у неділю.
Пізніше він додав, що урядовим законопроєктом замість “нульової” ставки акцизу встановлюється акциз “100 євро за 1000 літрів” для всіх видів палива (на бензини моторні, важкі дистиляти та інші нафтопродукти, скраплений газ, бутан, ізобутан).
“Це десь плюс 4-4,5 грн/літр вийде”, – припустив Железняк.
Водночас він зазначив, що ПДВ поки що залишається без змін, як зараз – 7%.
За його словами, аргументація повернення акцизів, ініційованих Мінінфраструктури, полягає у відсутності грошей для будівництва і ремонту доріг.
“За розрахунками уряду така ініціатива принесе 2 млрд грн на місяць”, – додав нардеп.
Згідно з інформацією на сайті Ради, у неділю зареєстровано два урядових законопроєкти: “Про внесення змін до розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу про ставки акцизного податку” (№7668) і “Про внесення зміни до Закону “Про державний бюджет України на 2022 рік” про використання коштів Державного дорожнього фонду” (№7669).
Спочатку тексти законопроєктів були відсутні, але на момент публікації були оприлюднені. Відповідно до законопроєкту № 7668, встановлюється акциз на всі види палива в розмірі 100 євро на 1000 літрів.
Законопроєктом № 7669 пропонується виключити із закону Про бюджет ст.38, яка передбачає, що кошти Державного дорожнього фонду спрямовуються передусім на виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, отриманими державою або під державні гарантії, а також на забезпечення потреб сектора оборони.
Як повідомлялося, в середині березня цього року Рада ухвалила закон про додаткові податкові стимули для підтримки бізнесу під час війни, спрямований, зокрема, на утримання цін на паливо. Згідно з ним, тимчасово, на період дії воєнного стану, нульовий акциз встановлюється на бутан, ізобутан, скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази, важкі дистиляти (газойль), інші нафтопродукти, інші бензини, бензини моторні.
Крім того, операції з постачання на митну територію України та ввезення на неї бензинів моторних, важких дистилятів і скрапленого газу, а також нафти або нафтопродуктів сирих, отриманих з бітумінозних порід, оподатковуються за ставкою 7%.
Наприкінці квітня була зроблена перша спроба скасувати ці пільги, проте від неї відмовилися.
Голова профільного комітету Ради Данило Гетманцев в інтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна” тиждень тому зазначив, що був би обережний з рішенням про скасування податкових пільг на паливо, хоча практика і показала, що це було помилкове рішення.
“Скасування податків на паливо призвело до того, що на цьому заробили імпортери, які не знизили свої ціни на повну суму скасованого податку. Але якщо ми зараз з вами відновимо ці податки, за це заплатять не імпортери, а споживач. Бо вони (імпортери) перекладуть це на плечі споживачів, і це також очевидно”, – пояснив свою нинішню позицію Гетманцев, що спершу початку виступав проти цих пільг.
За його словами, це питання має продискутуватися, як і запровадження додаткового імпортного збору, пропоноване Національним банком і підтримане заступником керівника Офісу президента з економічних питань Ростиславом Шурмою, яке зараз активно обговорюється в уряді.
“Ми очікуємо від уряду розрахунків і конкретної моделі, і тоді будемо обговорювати це у Верховній Раді і ухвалювати рішення. Я не кажу про те, що цього не буде, тому що популярних рішень в ситуації, що склалася сьогодні не залишилося”, – сказав глава комітету.
ua.interfax.com.ua