Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 08.05.2020

В наступному році іранська нафта отримає новий вихід до моря

Новий нафтопровід дозволить країні експортувати близько 1 млн б / д і не залежати від Ормузької протоки, пише mind.

Будівництво стратегічно важливого для Ірану нафтопроводу Гурійє – Яск йде повним ходом. Коли він буде завершений, іранська нафта отримає новий експортний термінал, що знаходиться поза межами Перської затоки, передає OilExp.

Зазначається, що початкова точка нафтопроводу знаходиться на родовищах в районі Гурійє, розташованого в провінції Хузестан. Кінцева – в 1100 кілометрах, в провінції Гормозган, в порту Яск на затоці Омана. Цей 42-дюймовий трубопровід дозволить Ірану безперешкодно поставляти на експорт близько 1 млн барелів на добу. Це буде можливо навіть в тому випадку, якщо Ормузьку протоку, за яким йдуть близько 35% від загального обсягу поставок нафти в світі, виявиться перекритий військовим конфліктом.

Очікується, що трубопровід буде запущений до 20 березня 2021 року.

«Нинішня логістична модель Ірану нестабільна в існуючих умовах. Близько 90% всієї експортної нафти країни відвантажується на терміналі острові Харг. А майже всі решта 10% – через термінали на островах Лаван і Сіррі. Це очевидна і легка мішень для США в разі нападу на Іран», – пояснило джерело.

До того ж,як відомо, Іран неодноразово попереджав, що може перекрити Ормузьку протоку в разі потреби. Але насправді Тегеран не піде на такий крок, оскільки тоді зупинить і власний нафтовий експорт. Тому, з якого боку не глянь, – термінал Яск Ірану необхідний, пише видання.

Особливий інтерес представляє система завантаження, яку побудують в терміналі. Вона не передбачає ніяких причалів і пірсів. Танкери будь-яких розмірів, включаючи гіганти VLCC, зможуть брати нафту прямо в морі за допомогою системи завантаження з точковим швартуванням (single point mooring – SPM). Такі системи розташовуються в декількох кілометрах від берега і отримують сировину для завантаження через підводні нафтопроводи.