Про це сказав заступник керівника Офісу Президента України Ростислав Шурма під час брифінгу в ОП, передає Укрінформ.
Шурма нагадав, що ворог з першого дня цілеспрямовано знищує інфраструктуру забезпечення нафтопродуктами України.
“Був розбомблений ключовий виробник нафтопродуктів, десятки нафтобаз, перекрите Чорне море, яке було великим каналом постачання імпортного палива дизеля та бензину, зупинене постачання з Мозирського нафтопереробного заводу в Білорусі. Тому сьогодні фактично доводиться з нуля відбудовувати всю інфраструктуру постачання нафтопродуктів через наші західні кордони та від наших західних партнерів”, – зазначив Шурма.
За його словами, східноєвропейська інфраструктура – порти, залізниці, цистерни, тяга, заводи – виявилися неготовими до переробки та транспортування необхідної Україні кількості пального, а це близько 1 млн тонн бензину та дизеля щомісяця.
“Офіс Президента разом з урядом проводять активну роботу, щоб відбудувати всі логістичні ланцюжки з нашими європейськими партнерами. Сьогодні обсяг імпорту збільшився у 5 разів у порівнянні з показниками півтора місяця тому, і наразі фактично відповідають темпам щоденного споживання бензину та дизеля на українських заправках. Бензин і дизель буде, ситуація покращується щодня”, – заявив Шурма.
Враховуючи те, що сьогодні в країну завозять вже достатні обсяги бензину та дизеля, щоб покривати потреби громадян, Шурма закликав споживачів зберігати спокій, аби постачальники могли спокійно наситити всі заправки пальним, створити відповідний запас і бути більш захищеними від ворожих дій.
“Окрім того, в Україні буде створено додатковий стратегічний запас нафтопродуктів, який неможливо буде розбомбити та зруйнувати і який забезпечить стабільність на ринку палива на найближчі місяці”, – підкреслив Шурма.
Як повідомлялося, одним із наслідків російської агресії стала паливна криза в Україні. До війни значну частину потреб у бензинах і дизпаливі країна задовольняла шляхом постачань із Росії та Білорусі. У 2021 році 62% дизпалива й 50% бензину надходило з РФ та Білорусі. Ще по 10% імпортували з Литви й морем. Тепер ці маршрути втрачено.
Для переорієнтування ринку на закупівлі пального в Європі потрібен час – зокрема, через проблеми з транспортуванням. Окрім того, ворог цілеспрямовано нищить об’єкти паливної інфраструктури, атакуючи бази зберігання автозаправних мереж, продуктопроводи та виробничі потужності українських НПЗ.
www.ukrinform.ua