Обери досвід - захисти бізнес!
вул. Загородня, 15
м. Київ, Україна, 03150
0 800 30-50-74
Опубліковано 25.06.2020

В Україні планують звести найбільший глибоководний порт на Чорному морі

В акваторії Березанського лиману в Очаківському районі Миколаївської області одна з комерційних структур розраховує побудувати інтермодальний порт, який міг би стати одним з найбільших на Чорному морі.

Про це пише #ШОТАМ із посиланням на ЦТС.

Мета

Згідно з презентацією, новий порт потрібно будувати для успішної конкуренції з російськими та румунськими портами і максимально вигідного використання транзитних можливостей України.

Автори ідеї відзначають, що об’єкт має бути найбільшим глибоководним портом на Чорному морі, а також інтермодальним хабом – тут перетинатимуться морський річковий, ж/д транспорт і навіть може бути побудований вантажний аеропорт.

Що планують звести?

Крім аеропорту, згідно з візуалізацією, на території кластера може бути:

  • своя теплоелектростанція,
  • завод із виробництва вітряних турбін,
  • НПЗ,
  • ж/д термінал,
  • вертолітний майданчик,
  • туристичний комплекс.

На 25 км причальної лінії, за задумом, розташуються нафтоналивний, маслоналивной, зерновий термінали, два термінали сипучих вантажів, кілька контейнерних терміналів.

Фінансування

За інформацією, загалом створення нового порту, аеропорту, ж/д терміналу і індустріальної зони оцінюють в 60 млрд дол.

При цьому, передусім проєкту потрібен 1,8 млрд дол. За ці гроші можна буде побудувати 5 км причальної лінії і почати обробку контейнерів і вантажів загального призначення.

0,5 млрд дол. мають намір витратити на днопоглиблення та підготовку фундаментів. До якого показника заплановано днопоглиблення – не вказується (нині найбільша глибина Березанського лиману 3,2 м). Автори ідеї переконані, що перший етап будівництва буде завершено через рік з моменту початку будівництва, а через 1,5 року перша черга морського порту буде запущена.

Що вже зроблено?

У презентації сказано, що вже підготовлений ескізний проект порту, проведено дослідження товарних потоків і економічне обгрунтування, здійснено проектування під’їзних транспортних шляхів, зроблені дослідження глибини фарватеру і Березанського лиману, також компанією Jan De Nul проведена експертна оцінка днопоглиблювальних робіт.

Також визначено перелік попередніх підрядників, які вироблятимуть днопоглиблювальні роботи, будівництво причальної лінії, прокладку транспортних шляхів.

Нагадаємо, українські морпорти збільшили перевалку вантажів на 11%.