ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 20.10.2021

ВР привела закон про НАБУ у відповідність до Конституції

Верховна Рада підтримала законопроект №5459-1 стосовно приведення статусу Національного антикорупційного бюро України у відповідність до вимог Конституції.

За законопроект у другому читанні та в цілому на пленарному засіданні у вівторок проголосували 304 народні депутати.

Законопроект змінює статус НАБУ і перетворює його на центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом (на сьогодні НАБУ є державним правоохоронним органом – ІФ). При цьому зазначено, що вимоги Кабінету Міністрів до формування структури апарату центрального органу виконавчої влади не поширюються на Національне бюро.

Документ передбачає, що зміна статусу НАБУ не потребує жодних додаткових заходів, пов’язаних із ліквідацією або реорганізацією органу.

Законопроект також вилучає норму, згідно з якою НАБУ утворює президент.

Відповідно до пропонованих змін, роботу НАБУ координує Кабмін у межах і в порядку, встановлених цим законом, але положення про НАБУ уряд не затверджує. У законопроекті наголошується, що акти НАБУ не можуть бути скасовані повністю або в окремій частині Кабінетом Міністрів. Призначає і звільняє директора НАБУ Кабінет Міністрів (у чинному законі – президент – ІФ).

“Кабінет Міністрів України виключно за наявності підстав… приймає рішення про звільнення директора Національного бюро з посади, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини посадового складу Кабміну”, – йдеться в законопроекті.

Законопроект передбачає, що директором Національного бюро може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту, стаж роботи в галузі права щонайменше десять років, досвід роботи на керівних посадах у державних органах, установах, організаціях, зокрема за кордоном, або в міжнародних організаціях не менше ніж п’ять років, володіє державною мовою і здатний за своїми діловими і моральними якостями, освітнім і професійним рівнем, станом здоров’я виконувати відповідні службові обов’язки.

Конкурсний відбір на посаду директора НАБУ організовує і проводить конкурсна комісія, до якої входять шість осіб, з яких трьох членів комісії пропонує Кабінет Міністрів України і ще трьох – Кабмін на підставі пропозицій міжнародних та іноземних організацій, які протягом останніх трьох років до завершення терміну повноважень директора НАБУ або до дня дострокового припинення його повноважень надавали Україні міжнародну технічну допомогу в запобіганні та протидії корупції.

Як зазначила під час обговорення пропозицій і поправок до законопроекту голова парламентського комітету з питань антикорупційної політики Анастасія Радіна (фракція “Слуга народу”), у конкурсній комісії працюватимуть незалежні експерти, як і рекомендувала Венеціанська комісія.

У пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що Конституційний суд 28 серпня 2020 року визнав неконституційним указ президента №218/2015 “Про призначення А. Ситника директором Національного антикорупційного бюро України”, а 16 вересня 2020 року КС визнав неконституційними окремі положення закону України “Про Національне антикорупційне бюро України”.

 

ua.interfax.com.ua