ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 30.12.2022

Європейські виробники г/к рулону підняли ціни на січень 2023 року

Підвищення європейських цін поки що не допоможе експорту з Туреччини

Підвищення цін на гарячекатаний рулон та очікування щодо продажів у січні 2023 року з боку виробників ЄС навряд чи збільшать можливості для турецького експорту на початку наступного року. Про це повідомляє Agrus.Media.

На ринку імпорту HRC у короткостроковій перспективі, ймовірно, домінуватиме Індія.

Високі виробничі витрати, низька доступність брухту та менший вибір постачальників  слябів, а також високі ціни на енергоносії не дають турецьким виробникам змоги повноцінно конкурувати на європейському ринку.

Частка гарячекатаного рулону турецького походження в загальному обсязі імпорту в ЄС цієї продукції за 10 місяців 2022 року становила 14%. За поточних темпів імпорт в Євросоюз HRC із Туреччини з урахуванням захисних квот у листопаді-грудні 2022-го, за оцінками Agrus, може становити лише близько 100 тис. т. Цей обсяг, імовірно, буде навіть меншим, враховуючи відсутність повідомлень про угоди на ринку.

Конкурентоспроможність турецьких виробників у Європі почала зменшуватися ще до того, як заводи країни зіштовхнулися з високими витратами на виробництво. До впровадження експортних митних тарифів індійським урядом у травні 2022 року місце ціноутворювача посідала Індія, потім протягом приблизно півроку еталоном щодо імпортних цін вважалася Японія.

Учасники ринку очікують, що після скасування експортних митних тарифів у листопаді поточного року Індія поверне лідируючі позиції на європейському ринку імпорту HRC. З кінця листопада вже повідомлялося про нові пропозиції та угоди.

Навіть якщо європейські виробники гарячекатаного рулону досягнуть цільових цін на початку 2023 року, турецькі пропозиції у короткостроковій перспективі все одно поки що не працюватимуть. Це станеться лише у випадку, якщо європейський ринок HRC твердо закріпиться на рівні €700/т з поставкою до південної Європи, а продавці з Туреччини будуть готові надавати істотні знижки, проте це можливо не для всіх турецьких меткомбінатів.

Тим часом ціни на гарячекатаний рулон на європейському ринку наприкінці минулого тижня зросли завдяки збільшенню пропозиції. Меткомбінати Європи на початку 2023-го прогнозують зростання попиту та сподіваються на угоди за вищими цінами через скорочення поставок, пише Fastmarkets.

Виробники у північній Європі поступово підняли свої пропозиції на HRC на січень 2023-го вище €700/т EXW у порівнянні із €650-680/т у грудні. Хоча угоди за збільшеними цінами ще не були укладені, меткомбінати налаштовані позитивно, оскільки мають хороші портфелі замовлень. Окрім того, ринку сприяють скорочення виробництва протягом третього та четвертого кварталів 2022-го та потенційне зростання попиту з боку кінцевих споживачів.

Італійські комбінати здебільшого вийшли на різдвяні свята. Їх повернення до роботи очікується не раніше 9 січня. Як повідомлялося, наразі ціни італійських меткомбінатів на початок 2023-го становлять близько €670-680/т EXW.

Закордонні постачальники здебільшого не пропонували рулон у Європу в передсвятковий період. Проте йшлося про імпорт HRC з Південно-Східної Азії за ціною €630-640/т CFR Італія, хоча європейські покупці вважають таку ціну зависокою. Також овідомлялося про пропозицію гарячекатаного рулону індійського походження в Італії за ціною €620/т.

Нагадаємо, що європейські виробники сталі, ще на початку грудня мали намір підвищити внутрішні ціни на гарячекатаний рулон, оскільки очікували зростання попиту в першому кварталі 2023-го. Проте прогнози не були однозначними. Одні ринкові джерела говорили, що необхідність поповнення запасів  на фоні скорочення виробництва та високих витрат на енергоносії зумовить зростання цін. Інші вважають це малоймовірним, оскільки попит з боку кінцевих споживачів буде й надалі нижчим за звичайний.

 

gmk.center