Глава Євросоюзу по зеленій політиці озвучив більш жорсткі ніж на початку року плани щодо стимулювання поширення електромобілів.
Віце-президент управління ЄС з екологічної політики та боротьбі зі зміною клімату Франс Тіммерманс в інтерв’ю Finanicial Times (FT) заявив, що Європейський Союз готує нову програму стимулювання виробництва електромобілів і боротьби з вихлопними газами. За його словами, вже в цьому місяці Єврокомісія представить новий перелік заходів, спрямованих на виконання поставленої раніше мети – зниження викидів на 55% до 2030 року в порівнянні з 1990 роком.
Тіммерманс сказав, що підхід автомобільної промисловості «повністю змінився». «Автомобільна промисловість дійсно прийняла ідею декарбонізації. Завжди буде обговорюватися, в якому темпі, але я думаю, вони зрозуміли, що це шлях вперед », – сказав він.
Пан Тіммерманс, зокрема, зазначив, що нові заходи будуть включати в себе жорсткість стандартів щодо викиду СО 2 для нових автомобілів і введення додаткових податків для автовиробників, які перевищують гранично допустимі норми ЄС щодо викидів.
«Ми повинні зробити ці дві речі, щоб стимулювати розвиток електротранспорту. Ми не віримо, що просте введення будь-якої крайньої дати виконання буде працювати. Але якщо це буде супроводжуватися посиленням стандартів, то індустрія отримає необхідний сигнал для руху в правильному напрямку », – вважає Франс Тіммерманс.
ЄС прагне стати першим великим регіоном, в якому до 2050 року чисті викиди вуглецю будуть нульовими. 14 липня Брюссель запропонує 13 законодавчих заходів, щоб втілити цю мету в життя з правової точки зору. Закон повинен бути схвалений більшістю депутатів Європарламенту та 27 країн-членів ЄС, щоб вступити в силу.
FT також цитує неназваного чиновника з Єврокомісії, який відзначає, що в Брюсселі є плани по введенню з 2035 роки повного заборони на викиди для нових автомобілів, що може стати фактично дедлайном для виробництва в ЄС машин з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ). Німецький автоконцерн Volkswagen минулого тижня вже оголосив, що до 2035 року планує припинити виробництво автомобілів з ДВС для європейського ринку.
За даними Європейського агентства з навколишнього середовища, електромобілі склали близько 11% нових реєстрацій автомобілів в ЄС в 2020 році, що втричі більше, ніж в попередньому році.
metallurgprom.org