ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 03.02.2020

З 1 лютого 2020 року Державна служба з питань праці розпочне інспекцію по дотриманню трудового законодавства

Під час інформаційної кампанії, з 20 по 31 січня, інспектори праці проінформували понад 190 тисяч роботодавців у сфері торгівлі, тимчасового розміщування та організації харчування щодо вимог до оформлення трудових відносин із найманими працівниками, а працівників – про ризики та наслідки незадекларованої праці. Під час інспекційної кампанії, впродовж 10 робочих днів, планується перевірити не менше 3 тисяч роботодавців.

Під час інспекції у полі зору будуть роботодавці, які мають найвищий ризик використання незадекларованої праці або ті, хто на час інформаційних заходів мали незадекларованих працівників і  не оформили з ними відносини належним чином.

Сфера торгівлі  – одна із найбільш ризикових галузей для використання незадекларованої праці. За даними Держстату, кількість осіб, які працюють у цій галузі, без оформлення трудових договорів у 2019 році становила більше 700 тисяч осіб. Неформально зайнятим у формальному секторі економіки (у роботодавців, які зареєстровані як суб’єкти господарювання) був кожний третій працівників.

Відповідно до чинного законодавства інспектор праці може прийти до будь-якого роботодавця в будь-який день та час з метою і перевірити оформлення трудових відносин. Для виявлення незадекларованих працівників, інспектор може безперешкодно проходити до виробничих, службових та адміністративних приміщень роботодавців, знайомитися з документами, ведення яких передбачено законодавством про працю, спілкуватися з працівниками та представниками роботодавця, ставити їм питання та отримувати пояснення. При виявлені незадекларованих працівників одразу буде відбуватися притягнення до відповідальності.

Офіційне працевлаштування працівника для роботодавця має чимало переваг. Зокрема, можливість брати участь в державних закупівлях, оскільки одна з умов участі в тендері є наявність офіційно працевлаштованої кількості кваліфікованих працівників. Використання праці незадекларованих працівників є грубим порушенням трудового законодавства, що суттєво звужує можливості для прибутку та закриває доступ до ринку розміром 520 млрд. грн.

Офіційне працевлаштування підвищить престиж та репутацію роботодавця в очах працівників, знизить плинність кадрів, збільшить конкуренцію за робоче місце і допоможе залучити професійні кадри. Як правило, при виборі робочого місця працівник зацікавлений працювати там, де він захищений офіційно.

Крім того, роботодавець буде застрахований від нестачі робочих рук, оскільки саме офіційний трудовий договір є запорукою впевненості працівника у сталості відносин і наявності роботи і доходу. При цьому він фіксує обов’язки сторін, і, зокрема, зобов’язує працівника і роботодавця  повідомити про намір розірвати відносини за 14 днів чи 2 місяці відповідно.

Сьогодні, у зв’язку зі створенням інституту викривачів, наявність незадекларованих працівників створює умови для цілеспрямованого інформування конкурентом контролюючих органів, що призведе до репутаційних та фінансових втрат.  Тому, офіційне працевлаштування працівника захистить роботодавця від недобросовісної конкуренції.

Відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України, за порушення законодавства про працю встановлено фінансові санкції від 1-30 мінімальних заробітних плат  (4723 – 141690 грн). Розмір санкції за порушення законодавства про працю (незадекларований працівник, факт підміни трудового договору цивільно-правовим/договором про стажування, виплати заробітної плати в конверті, виплати винагороди працівнику без нарахування/сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, фактичного використання праці працівника повний день, при оформленні його на неповний робочий день) складає 10 мінімальних заробітних плат, що у 2020 році дорівнює 47230 грн.

Вчинення такого порушення повторно протягом двох років обійдеться роботодавцеві вже у 30 мінімальних зарплат за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, що складатиме 141690 грн.

При цьому розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування становить 22% від розміру нарахованої заробітної плати працівника, що з урахуванням її середньомісячного розміру за 2019 році у 10 497 грн становитиме 2 309 грн в місяць, або 27708 грн в рік.

“З урахуванням повноважень інспекторів праці та проведеної інформаційної роботи,  уникнути відповідальності не вдастся. Не варто втрачати всі переваги, які дає офіційне оформлення працівників, наражуючи себе на ризик втратити до 141690 грн «економлячи» 28188 грн в рік”, – коментує Юлія Свириденко, заступник міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.

 

Джерело: Мінекономіки.