За 11 місяців 2013 року обсяг продажів нових легкових автомобілів в Україні склав понад 196 тисяч одиниць. Лідером галузі залишається вітчизняний виробник ЗАЗ, частка якого у структурі продажів складає близько 15%. «При цьому реалізація найпопулярнішої моделі ZAZ Sens за вказаний період досягла близько 6,5 тисяч автомобілів», – зазначила експерт.
Другу сходинку впевнено займають автомобілі російського виробництва, з яких найбільше було продано Hyundai Accent збірки Санкт-Петербурзького заводу, показник становить близько 6 тисяч одиниць. Замикають трійку німецькі автомобілі, серед яких найбільше було продано Ford Focus, – близько 3 тисяч автомобілів. Японські та китайські автомобілі посідають відповідно четверту та п’яту сходинку. Проте рейтинг японських автомобілів є достатньо високим завдяки гібридним автомобілям Toyota Prius, що закуповувалися в листопаді 2013 року для Міністерства внутрішніх справ у рамках реалізації проекту по схемі зелених інвестицій Кіотського протоколу.
Ціноутворення на автомобільному ринку України носить досить складний і суперечливий характер. Більшість автомобілів протягом 2013 року подорожчала на 7-8%, а у преміальному сегменті (Mercedes-Benz, BMW тощо) приріст ціни складає понад 10%. «Таке підвищення цін пов’язане, по-перше, з введенням нових ставок мита на ввезення автомобілів, що почали діяти з 13 квітня 2013 року. По-друге, суттєвий вплив на підвищення цін спричинило введення 1 вересня 2013 року утилізаційного збору в залежності від об’єму двигуна, який автодилери також включили до вартості нових автомобілів», – коментує ситуацію на ринку Вікторія Маналатьєва.
Тенденція підвищення цін не припиниться і надалі. З 1 січня 2014 року згідно вимог ВТО всі автовиробники в Російській Федерації обов’язково сплачуватимуть утилізаційний збір, розмір якого буде закладено у виробничій собівартості автомобілів, а отже імпортні ціни на автомобілі також зростуть.