ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 16.11.2017

На Вінниччині розвивають бізнес на трюфелях

Вінницький фермер Олександр Джига опанував технологію культивування трюфелів і постачає делікатес із власної трюфельної плантації до вітчизняних ресторанів.

Плодоношення трюфелів починається десь на четвертий-п’ятий рік, розповів він у інтерв’ю журналу The Ukrainian Farmer.

«Із плантації, залежно від виду трюфеля, може бути зібрано в перший рік від 4 кг/га і вище. Рекорд ‒ 250 кг/га. Середня врожайність ‒ 80-150 кг/га», ‒ зазначив фермер.

Щодо рентабельності цього виробництва, то Олександр Джига підкреслив, що це ‒ довгий бізнес. «Перші інвестиції складають 5-10 тис. EUR/га, – щоб закласти плантацію, ‒ розповів він. ‒ У цю суму входить посадковий матеріал, платня за роботу, аналіз ґрунту і його підготовка, крапельне зрошення, огорожа. Окупляться ці вкладення на восьмий-дев’ятий рік».

Але завдяки тому, що врожайність щороку підвищується, мікориза посилюється й більше дає трюфелів, далі прибутки будуть більшими, додав він.

Щорічні витрати складають близько 350-500 EUR/га: на коригування живлення, аналізи та міжрядну обробку від бур’янів. Здебільшого це платня за людську працю, пояснив фермер. Отож загальні витрати до першого врожаю становлять 7,5-12,5 тис. EUR/га.

Олександр Джига планує розширити площу під трюфельною плантацією до 20 га. Він наголосив, що місць, де можна вирощувати трюфель, щороку меншає. «У нас у цьому плані екологія краща, тому маємо перспективу, ‒ переконаний він. ‒ Мінімум 20-30 років цей бізнес в Україні буде вигідним, без перевиробництва й великої конкуренції».

Також у планах Олександра Джиги ‒ сертифікація і вихід на європейський ринок. Хоча фермер уточнив: «Нас цікавить навіть не так Європа, бо там є свій трюфель, як ринок Японії. Там він дуже популярний».

 

Джерело: Agrotimes