Новий стандарт для автомобільного газу EN 589:2018 «Паливо для двигунів внутрішнього згорання. Гази вуглеводні зріджені. Вимоги та методи випробувань» передбачає зниження вмісту сірки до 30 ppm. Наразі діє норма 50 ppm, що відповідає вимогам до викидів Євро-4.
Учасники ринку очікують, що ця норма в майбутньому буде знижена до 10 ppm до відповідних вимог викидів для бензину та дизельного палива Євро-5.
У зв’язку з цим російські експортери СПБТ очікують скорочення поставок в Європу, т.я. багато російських виробників не в змозі випускати продукт, що відповідатиме новим вимогам та продаватимуть його з великим дисконтом для змішання з більш якісним паливом.
Крім того, новий стандарт вводить норму щодо мінімального вмісту пропану в пропано-бутановій суміші не менш ніж 20% (до 30.04.2022 р.) та не менш, ніж 30% (з 01.05.2022 р.).
Румунія та Чехія запровадили цей стандарт у 2019 р., Німеччина – з 2020 р. Польща очікує введення нового стандарту у 2021 р., але місцеві виробники вже випускають продукт з вмістом сірки до 30 ppm. Латвія та Естонія також вже працюють за новим стандартом, однак, як національний – його ще не прийняли, тож поки що там діє норма по вмістом сірки до 50 ppm. Туреччина також очікує на введення нового стандарту, проте місцеві виробники вже виробляють продукт за новим стандартом.
Варто зазначити, що в автогазі, що імпортується до Європи з США та Алжиру вміст сірки складає не більше 10 ppm.
Наразі в Україні діє стандарт EN 589:2017 що передбачає вміст сірки до 50ppm.
Матеріал підготовлено экспертами управління досліджень нафтогазопродуктів ДП “Держзовнішінформ”.
Ознайомтеся з переліком послуг управління досліджень нафтогазопродуктів ДП “Держзовнішінформ” за посиланням http://bit.ly/2pmCa82