ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 03.08.2023

Дали по гальмах: липневий імпорт бензинів в Україну обвалився втричі

За підсумками липня імпорт автомобільних бензинів в Україну склав 49,6 тис. тонн, що в три рази менше порівняно з червнем. Падіння закупівель високооктанового палива було очікуваним, оскільки значна частка обсягів реалізації минулого місяця забезпечувалася за рахунок створених раніше запасів.

У червні українські компанії імпортували 157,9 тис. тонн бензинів. Більше завозили лише у грудні та січні, коли ринок готувався до можливих наслідків нафтопродуктового ембарго, а населення та бізнес боролися з темрявою за допомогою генераторів.

З 1 липня торговців пальним чекало нові випробування, підвищення ПДВ та акцизів, які означали поступове, але неминуче зростання цін у гурті та на АЗС. Аби згладити податковий ефект та уповільнити подорожчання, у червні мережі імпортували обсяги бензину, що приблизно на 60% перевищували поточні потреби ринку.

Через падіння попиту на закордонний ресурс, в липні зменшилася кількість імпортерів. За даними Консалтингової групи «А-95», кількість контрагентів минулого місяця зменшилася зі 108 до 48. Закупівлі імпортного бензину припинили не лише дрібні компанії, а й деякі великі мережі. У липні високооктанове не завозив БРСМ. Група «Приват» не завозить імпортний бензин з кінця квітня та при своїх невеликих обсягах реалізації воліє купувати пальне на внутрішньому ринку. Інші великі мережі скоротили імпорт у кілька разів. У липні мережі ОККО, WOG та «Укрпалетсистем» разом завезли 25,2 тис. тонн бензину, тоді як у червні обсяги закупівель цієї трійки компаній складали 119,2 тис. тонн.

На тлі зменшення закупівель у липні змінилася структура походження продукту, що імпортували українські компанії. Минулого місяця в Україну не завозився грецький бензин, хоча у червні Hellenics Petroleum та Motor Oil відвантажили 64,5 тис. тонн продукту.

Варто зазначити, що минулого місяця загальний експорт бензинів з морських терміналів грецьких НПЗ зменшився на 54 тис. тонн до 203 тис. тонн. Постачання румунського бензину зросли на 7% до 10,5 тис. тонн. У червні на OMV Petrom закінчилися ремонтні роботи, що дозволило збільшити обсяги продажів в Україну. Постачання висооктанового палива з Литви минулого місяця зменшилися вдвічі до 12,2 тис. тонн. Найбільші обсяги в структурі імпорту склали постачання бензину, що мав сертифікат походження EUR1. Такого продукту у липні було завезено 17,1 тис. тонн.

У серпні очікується відновлення зростання обсягів імпорту бензину, оскільки червневі запаси продукту у багатьох компаній мають бути вичерпані до середини місяця.

 

enkorr.ua