За підсумками липня імпорт автомобільних бензинів в Україну склав 49,6 тис. тонн, що в три рази менше порівняно з червнем. Падіння закупівель високооктанового палива було очікуваним, оскільки значна частка обсягів реалізації минулого місяця забезпечувалася за рахунок створених раніше запасів.
У червні українські компанії імпортували 157,9 тис. тонн бензинів. Більше завозили лише у грудні та січні, коли ринок готувався до можливих наслідків нафтопродуктового ембарго, а населення та бізнес боролися з темрявою за допомогою генераторів.
З 1 липня торговців пальним чекало нові випробування, підвищення ПДВ та акцизів, які означали поступове, але неминуче зростання цін у гурті та на АЗС. Аби згладити податковий ефект та уповільнити подорожчання, у червні мережі імпортували обсяги бензину, що приблизно на 60% перевищували поточні потреби ринку.
Через падіння попиту на закордонний ресурс, в липні зменшилася кількість імпортерів. За даними Консалтингової групи «А-95», кількість контрагентів минулого місяця зменшилася зі 108 до 48. Закупівлі імпортного бензину припинили не лише дрібні компанії, а й деякі великі мережі. У липні високооктанове не завозив БРСМ. Група «Приват» не завозить імпортний бензин з кінця квітня та при своїх невеликих обсягах реалізації воліє купувати пальне на внутрішньому ринку. Інші великі мережі скоротили імпорт у кілька разів. У липні мережі ОККО, WOG та «Укрпалетсистем» разом завезли 25,2 тис. тонн бензину, тоді як у червні обсяги закупівель цієї трійки компаній складали 119,2 тис. тонн.
На тлі зменшення закупівель у липні змінилася структура походження продукту, що імпортували українські компанії. Минулого місяця в Україну не завозився грецький бензин, хоча у червні Hellenics Petroleum та Motor Oil відвантажили 64,5 тис. тонн продукту.
Варто зазначити, що минулого місяця загальний експорт бензинів з морських терміналів грецьких НПЗ зменшився на 54 тис. тонн до 203 тис. тонн. Постачання румунського бензину зросли на 7% до 10,5 тис. тонн. У червні на OMV Petrom закінчилися ремонтні роботи, що дозволило збільшити обсяги продажів в Україну. Постачання висооктанового палива з Литви минулого місяця зменшилися вдвічі до 12,2 тис. тонн. Найбільші обсяги в структурі імпорту склали постачання бензину, що мав сертифікат походження EUR1. Такого продукту у липні було завезено 17,1 тис. тонн.
У серпні очікується відновлення зростання обсягів імпорту бензину, оскільки червневі запаси продукту у багатьох компаній мають бути вичерпані до середини місяця.
enkorr.ua