ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 02.08.2022

До відправлення готові 15 суден із українським зерном, на черзі – ще два

Наразі до відправлення зернових із українських портів технічно готові 15 суден, два фіналізуються.

Як передає Укрінформ, про це розповів перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький в ефірі національного марафону «Єдині новини», повідомляє пресслужба міністерства.

1 серпня судно Razoni під прапором Сьєрра-Леоне з 26 тисячами тонн української кукурудзи вийшло з Одеського порту. Це – перше судно, яке вийшло з українського чорноморського порту за час повномасштабної війни.

«Кукурудза експортується в Північну Африку. У рамках моніторингу нашого чотиристороннього Спільного координаційного центру, створеного в Стамбулі, насамперед іде мова стосовно проходження до Босфору, далі – вільна траєкторія згідно з класичними маршрутами відповідних комерційних суден», – зазначив Висоцький.

Спільний координаційний центр посилив спостереження за кораблями з України, адже він гарантував усі безпекові моменти.

“На сьогодні є підтвердження за технічною готовністю близько 15 суден, два фіналізуються. Далі буде двосторонній рух, у тому числі про підхід суден для завантаження”, – зазначають у міністерстві.

Насамперед вони націлені на перевезення зернових культур: кукурудзи, пшениці, ячменю, а потім – ще й олійних культур та продуктів переробки. Кожне зі суден здатне вмістити від 10 до 60 тис. тонн.

Стосовно умов, то, за домовленостями, як пояснив Висоцький, рух вантажних кораблів має бути тільки в світлу пору доби. Крім того, для безпеки їх супроводжує протимінний плавальний засіб. Обмежень за кількістю суден, які можуть курсувати, немає. Проте є подані заявки та узгоджений графік – тож усе має відбуватися згідно з ним, пояснив представник Мінагрополітики.

Висоцький також акцентував, що саме дасть Україні розблокування чорноморських портів. Так, надходження від реалізації цієї продукції отримають українські фермери. Далі вони сплачують податки у державний та місцевий бюджети, чим дуже підтримають громади України, виплатять заробітні плати своїм працівникам. Ідеться про суттєві суми, адже 50 млн тонн експортної сільгосппродукції оцінюється мінімум у $15 млрд.

Як повідомлялось, 1 серпня, вперше з 24 лютого, з Одеського порту вийшло судно з українським продовольством. На його борту понад 26 тис. тонн кукурудзи. Судно Razoni під прапором Сьєрра-Леоне прямує до порту Тріполі, Ліван. Воно рухатиметься коридором, безпеку якого підтвердили ООН та Туреччина. На сьогодні в портах Одещини залишаються ще 16 суден із українським збіжжям, які чекають на відправлення.

Прохід судна є тестом для «зернового коридору».

 

www.ukrinform.ua