На засіданні міжвідомчого штабу з оперативного вирішення питань логістики у сільському господарстві під головуванням заступника міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Тараса Висоцького обговорили функціонування нового інструменту розподілення залізничного парку АТ «Укрзалізниця» – голландського аукціону.
«Метою нашого логістичного штабу є забезпечення безперебійного перевезення с/г продукції до морських портів. “Голландський аукціон” може стати додатковим інструментом з планування маршрутів і забезпечити рівні “правила гри” для всіх учасників ринку”, – зауважив Тарас Висоцький.
Представники АТ «Укрзалізниця» зазначили, що голландський аукціон – це досить універсальний механізм, адже він працює в дві сторони – на зменшення і підвищення ціни, в залежності від попиту. Запровадження голландського аукціону, здебільшого, пов’язане з коливанням цін на використання вагонного складу, який має значний сезонний характер, та надлишком зерновозів у міжсезоння. Загалом, після розподілення основних позицій маршрутів, графікових маршрутів, повагонних відправок через систему торгів «Прозорро», у разі надлишку вільного вагонного парку, він буде реалізовуватися за принципом голландського аукціону. Сьогодні буде оголошено про перший аукціон, який планується провести на кінець тижня. Функціонування цього виду аукціону передбачається на постійні основі.
Також учасники засідання розглянули консолідовану пропозицію від асоціацій щодо збільшення періоду аналізу показників діяльності станцій з 6 місяців до 1 року. Відповідно до цього на наступну зустріч логістичного штабу представники АТ «Укрзалізниця» дадуть свої розрахунки щодо цього питання. Крім того, присутні обговорили питання щодо зменшення відстані нарахування подачі вагонів для малодіяльних станцій, зменшення коефіцієнту, за яким АТ «Укрзалізниця» визначає станцію малодіяльною та інше.
Джерело: Мінекономіки.