В Польщі споживачі більш охоче купують польські продукти з патріотичних міркувань.
Управління з питань захисту конкуренції та прав споживачів (UOKiK) відкрило провадження проти власника крамниць Biedronka – компанії Jeronimo Martins Polska. Голова UOKiK Томаш Хрустний повідомив, що фірму звинувачено у введенні клієнтів в оману щодо країни-походження деяких фруктів та овочів, передає mind із посиланням на «Польське радіо».
За інформацією глави регулятора, провадження відкрито після скарг клієнтів та висновків Торгової інспекції. Виявилося, що у крамницях Biedronka продаються морква з Бельгії та Нідерландів, тепличні огірки з України та італійська капуста з Франції, але називають їх вирощеними в Польщі.
Голова UOKiK підкреслив, що споживачі все частіше купують польські продукти, а тому фальшування інформації про країну-походження продукту могло впливати на їхнє рішення під час купівлі.
«Я висунув компанії Jeronimo Martins Polska звинувачення у використанні практики, що порушує колективні інтереси споживачів шляхом введення їх в оману щодо країни-походження фруктів та овочів. Для багатьох осіб – це ключова інформація, що могла вплинути на рішення щодо купівлі даного продукту. Споживачі все частіше керуються у своєму виборів економічним патріотизмом та охоче купують національні продукти», – пояснив Хрустний.
Якщо обвинувачення підтвердиться, то компанії загрожуватиме штраф у розмірі до 10% від її річного обороту.
Biedronka – це мережа із понад 3 000 дисконтних магазинів у понад одній тисячі населених пунктів по всій Польщі.
У 2019 році Jeronimo Martins Polska зареєструвала операційні доходи у розмірі 55,62 млрд злотих, тоді як операційні витрати склали 52,82 млрд злотих. Це дало операційний прибуток у розмірі 2,8 млрд злотих.