Котирування сировини за тиждень 19-26 жовтня 2022 року на австралійському ринку зросли, а на китайському падають на фоні слабкого ринку сталі
Котирування коксівного вугілля в Австралії (FOB Australia), за даними S&P Global, за тиждень 19-26 жовтня 2022 року зросли на $12/т – до $306,75/т.
Зростання цін на коксівне вугілля на австралійському ринку минулого тижня, а також зацікавленість з боку покупців пояснюються тим, що через сезон дощів очікуються перебої в його поставках. Погодний фактор поки що підтримує поточні ціни, проте покупці висловлювали неоднозначні думки щодо рівня близько $300/т через слабкий світовий ринок сталевої продукції.
У четвертому кварталі 2022 року, як і прогнозували в S&P Global, учасники ринку коксівного вугілля очікують перебоїв з поставками з Австралії. Це пов’язано з тим, що вже третій рік поспіль у жовтні-грудні для східної частини країни прогнозуються дощі. Попит та ціни може підтримати збільшення активності в поповненні запасів в Індії та Китаї.
Австралія. Ціни на коксівне вугілля в Австралії з весни були нестійкими, із різкими коливаннями. Зокрема, у березні 2022 року вони сягнули рекордного рівня у $650/т, а в липні впали до $190/т. Зростаючий тренд повернувся у серпні.
У третьому кварталі 2022 року ціни на коксівне вугілля в Австралії у середньому становили $299/т (FOB Haypoint, дані Mysteel). У бюджетних оцінках, нещодавно опублікованих урядом країни, прогнозується, що до кінця першого кварталу 2023 року вони впадуть до $130/т. Проте Commonwealth Bank of Australia (CBA) налаштований більш оптимістично. Там вважають: на те, щоби повністю замінити російський експорт (приблизно 10% морського ринку), знадобляться роки, і це допоможе підтримувати ціну на коксівне вугілля у 2022-2023 рр.
Китай. За даними митного управління КНР, повідомляє MySteel, у вересні 2022 року імпорт до країни коксівного вугілля будь-якого походження зріс на 57,5% р./р. – до 6,84 млн тонн. Це є найвищим місячним показником року. За 9 місяців 2022-го імпорт зріс на 29,5% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року – до 45,4 млн тонн.
Зростання відбулося завдяки попиту серед кінцевих споживачів у Китаї та значному зростанню експорту з РФ та Монголії. У вересні, за даними китайської митниці, КНР також імпортувала 80 тис. тонн австралійського коксівного вугілля. Проте неофіційна заборона на імпорт цієї сировини до Китаю досі діє.
Імпорт коксівного вугілля з Росії до Китаю у вересні поточного року становив 2,5 млн тонн у порівнянні з приблизно 900 тис. тонн у вересні 2021-го. РФ також прагне вийти на ринок Індії, оскільки місцеві виробники сталі планують нарощувати виробництво. Проте, як пише «КоммерсантЪ», індійські сталеливарні заводи побоюються купувати сировину російського походження через довге плече постачання, зниження попиту на сталь, наявність довгострокових контрактів з австралійськими постачальниками, а також у зв’язку з можливості західних санкцій у випадку прямого імпорту.
«Третій квартал 2022 року відзначився безпрецедентно глибоким просіданням сталевого сектору, особливо у Європі. Падіння цін призвело до того, що виробники сталі працюють з негативною маржинальністю. Тому металурги чинять тиск на постачальників сировини, виробників ЗРС та коксівного вугілля з метою знизити ціни та відновити більш сприятливі для себе умови, оскільки працювати зі збитками можливо лише обмежений період часу. Схоже, що спад на ринках сталі, як і у всій світовій економіці, тільки почався і триватиме щонайменше до другої половини 2023 року», – зазначає головний аналітик GMK Center Андрій Тарасенко.
Як повідомляв GMK Center, згідно із прогнозом Fitch, у 2023 та 2024 році ціни на коксівне вугілля очікуються на рівні $200/т та $140/т відповідно.
gmk.center