Вже 300 днів Україна на всіх фронтах опирається російській агресії, і свою частку в майбутню Перемогу вкладають також малі порти на Дунаї, які були єдиним виходом до моря з початку вторгнення і до укладання в липні «зернової угоди». Через порти Рені та Ізмаїл зерно Дунаєм транспортувалося до споживачів або портів Румунії, а там перевалювалося на судна. З початку року обсяг перевалювання зерна портами Дунаю виріс у порівнянні з аналогічним періодом минулого року у 42 рази.
За даними Департаменту організації портів ДП «Адміністрація морських портів України», за 11 місяців поточного року портами Рені, Ізмаїл, Усть-Дунайськ було опрацьовано 14,5 млн тонн вантажів, що на 294% перевищує відповідний торішній показник. Так, за вказаний період Ізмаїл збільшив обсяг вантажообігу на 210,6% до 7,7 млн тонн, Рені – на 508,3% до 6,1 млн тонн, Усть-Дунайськ – на 1314,7% до 662 тис тонн.
Першу позицію за обсягами перевалювання в номенклатурі вантажів займають зернові та олійні культури, яких опрацьовано 6,1 млн тонн або у 42 рази більше, ніж за 11 місяців 2021 р.
У поточному році портами Дунаю перевалено 24% від загального обсягу відвантажень морськими портами України. Попри те, що вказані порти задіяли всі наявні потужності для перевалювання – вони все ще мають потенціал для подальшого розвитку, оскільки модернізація інфраструктури портів, днопоглиблення, будівництво нових терміналів дозволить наростити обсяги відвантажень.
Наразі дунайські порти продовжують активно працювати, з огляду на затримку заходу зерновими коридорами судів до портів Чорного моря.
graintrade.com.ua