АТ “Укртранснафта” оголосила про пошук потенційних замовників послуг на транспортування магістральним нафтопродуктопроводом “Самара – Західний напрямок” (СЗН).
Згідно з оголошенням на сайті компанії, заявки від потенційних постачальників палива для його транспортування приймаються до 30 грудня 2021 року.
“Укртранснафта” зазначає, що нафтопродуктопровід заповнений дизельним паливом третіх осіб, яке не є власністю товариства, тому основною вимогою для потенційних замовників послуг є гарантування наявності у його власності технологічного обсягу нафтопродукту 70-140 тис. тонн (залежно від маршруту транспортування), який буде повернений після закінчення терміну дії договору про транспортування протягом 1-3 місяців, або викуплений компанією для потреб.
“Укртранснафта” також уточнила п’ять критеріїв, відповідно до яких відбиратимуться пропозиції потенційних замовників:
– гарантування замовлення на транспортування щонайменше на один рік на умовах “качай або плати”;
– гарантування транспортування не менше ніж 100 тис. тонн нафтопродуктів на місяць (1,2 млн тонн на рік);
– гарантування оплати послуг за умов 100% передоплати вартості транспортування;
– зобов’язання замовника щодо страхування ризиків втрати прийнятих до транспортування нафтопродуктів внаслідок зловмисного пошкодження нафтопродуктопроводу;
– розкриття повної інформації про кінцевих бенефіціарів для аналізу можливого застосування до нього або пов’язаних з ним осіб обмежувальних заходів (санкцій) ООН, ЄС або США.
Тарифи на транспортування нафтопродуктів територією України, за умови відповідності замовника п’ятьма критеріями, за маршрутами транспортування становитимуть (усі – без ПДВ):
– кордон Білорусь/Україна – ЛВДС “Новоград-Волинський” (Україна) – еквівалент $7 за одну метричну тонну нафтопродукту, зданого в кінцевій точці маршруту;
– кордон Білорусь/Україна – ЛВДС “5С” (Україна) – еквівалент $8 за одну метричну тонну нафтопродукту, зданого в кінцевій точці маршруту;
– ЛВДС “5С” (Україна) – ПСП “Нірбогдань” (Угорщина), ПСП “Тисауйварош” (Угорщина) – еквівалент $10 за одну метричну тонну нафтопродукту, зданого в кінцевій точці маршруту;
– кордон Білорусь/Україна – ПСП “Нірбогдань”, ПСП “Тісауйварош” – еквівалент $15 за одну метричну тонну нафтопродукту, зданого у кінцевій точці маршруту.
Тарифи на транспортування нафтопродуктів територією України за умови невідповідності замовника критеріям 1-2 безпосередньо залежатимуть від запропонованих обсягів транспортування та обговорюватимуться окремо.
За даними агентства “Інтерфакс-Україна”, найбільш ймовірним замовником послуг з транспортування СЗН є трейдер Coral Energy.
Як повідомлялося, ділянка нафтопродуктопроводу СЗН протяжністю близько 1,1 тис. км призначена для прокачування дизельного палива з РФ і Білорусі як для внутрішніх потреб України, так і для транзиту до Європи, зокрема, до Угорщини. Проектна потужність магістралі – 3,5 млн тонн на рік.
Трубопровід збудований за часів СРСР і після проголошення незалежності України мав перейти у власність держави на підставі правонаступництва як магістральний. Водночас, структура російської “Транснафти” не передала його у власність України.
Українська ділянка СЗН довгий час належала ТОВ “Прикарпатзахідтранс” (Рівне), але в результаті судових розглядів була повернута у власність держави на початку 2021 року.
Переможцем конкурсу на керуючого активами української ділянки нафтопродуктопроводу стала “Укртранснафта”, яка у вересні 2021 року отримала всі необхідні документи для експлуатації української гілки СЗН та підтвердила готовність відновити його роботу.
“Укртранснафта”, 100% акцій якої перебувають у управлінні НАК “Нафтогаз України”, є оператором нафтотранспортної системи країни.
ua.interfax.com.ua