ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 09.04.2020

Як пристосуватись до кризи? Три стратегії від підприємців з Києва, Харкова та Одеси

Наразі звідусіль від експертів лунають припущення, що квітнем карантин не обмежиться. Тому, замість стратегії вичікування бізнеси обирають пристосуватись до “нової реальності”.

#ШОТАМ розпитали трьох підприємців з абсолютно різних сфер, які нові рішення їм довелось впровадити, аби не скорочувати штат, не заморожувати діяльність і ще поборотись за існування на ринку.

Власник ювелірного дому з Харкова продовжує випускати нові колекції, хоча продажі трохи впали.

Будівнику готелів майбутнього з Києва криза підкинула перспективну бізнес-ідею.

Виробник елітних консервів з Одеси отримав ріст продажів, зберіг репутацію компанії, але отримав купу труднощів від партнерів.

Ювелірний дім “Орінго”. Запровадили безкоштовну кур’єрську доставку і продовжують презентувати новинки

Антон Маслов, Харків Співвласник ювелірного дому “Орінго”

“Звісно, продажі прикрас у кризові моменти зменшуються, як і продажі будь-яких товарів чи послуг. Але до нас приходять не лише за ювелірними прикрасами як за товаром: наші клієнти звикли, що “Орінго” – це такий доброзичливий простір для спілкування, і тому багато хто щодня заходить на сайт і форум.

Як і раніше, ми проводимо тематичні тижні, пишемо цікаві статті, у нас відбуваються конкурси на форумі та в соцмережах. Навіть якщо людина не може зараз собі дозволити купівлю прикраси, тут вона все одно відчуватиме приналежність до кола однодумців”.

Віддалено працюють всі, крім ювелірів та адміністрації

Через карантинні заходи ми залишили працювати вдома всіх, хто може працювати дистанційно. Ювеліри та адміністрація, а також відділ пакування та доставки дістаються до роботи особистим транспортом.

Якщо раніше менеджери та онлайн-консультанти працювали в офісі шість днів на тиждень, то зараз ми перейшли на п’ятиденку. Але при цьому ми на зв’язку майже 24/7, як і раніше: зазвичай вечорами (і аж за північ) у нас працюють консультанти, їхня робота під час карантину не змінилася, вона, навпаки, стала вкрай важливою.

Нам можуть написати і рано-вранці, і пізно вночі – ми читаємо всі повідомлення і коментарі, допомагаємо обрати прикраси, даємо поради щодо догляду за ними.

Багато клієнтів уже давно стали нашими хорошими друзями, вони пишуть нам про свої справи, питаються, як здоров’я членів команди.

Нещодавно навіть надіслали запас домашнього варення – тепер із задоволенням і вдячністю п’ємо з ним чай.

Продовжують презентувати новинки. Серед них – підвіс “Часник-чарівник”

Оскільки ми не лише продаємо готові прикраси, а й приймаємо замовлення на виготовлення, виробництво має роботу і виконує всі замовлення згідно з графіком.

Можливі затримки в поставках каміння, але поки наша літотека має достатній запас, щоб виготовити всі замовлені прикраси і прийняти нові замовлення.

Також ми продовжуємо презентувати новинки, як і було заплановано ще до карантину, і бачимо, що це якраз те, чого не вистачає сфері: багато хто зачаївся, перечікуючи цей складний період.

Так співпало, що саме на час карантину випала презентація прикраси, анонсованої ще в грудні, до всіх цих прикрих подій – підвіс “Часник-чарівник” за мотивами творчості письменниці Дари Корній. Він припав до душі нашим шанувальникам, адже зараз його символіка набуває ще більш важливого значення.

Багато хто щиро впевнений, що такий оберіг надасть сил і наснаги перебути карантин, і ми з цим повністю згодні.

Запровадили безкоштовну кур’єрську доставку, аби не наражати покупців на небезпеку

Ми плануємо працювати доти, доки буде можливість відправляти прикраси поштою по всій Україні.

Ми запровадили безкоштовну доставку, в тому числі кур’єрську, щоб не змушувати клієнтів економити та через це виходити з дому, наражаючись на небезпеку. Гадаємо, це хороший спосіб порадувати себе і близьких в умовах карантину – замовити чудову прикрасу з доставкою додому. При цьому ціни не піднімаємо, навпаки, робимо знижки на товари.

Як і раніше, будемо проводити власні проекти – “Екслібрис” та “Срібну Мрію”, продовжуємо готувати нові прикраси та колекції. У непрості часи саме споглядання краси може стати неабиякою мотивацією та розрадою.

“Екопод”. Проекти по глемпінг-готелям заморожені, але пандемія наштовхнула на перспективну ідею

Геодезичний купол або ecoPod – це поєднання номера класу “люкс” та домівки на природі. Він складається з каркасу з оцинкованої сталі та ПВХ-мембрани. Така сфера має ідеальну аеродинамічну форму і є надзвичайно стійкою до вітрів, буревіїв і снігопадів. Підходить для будь-якого клімату.

Проекти глемпінг-готелів або заморожені, або перенесені

Впровадження карантину позначилось не на проекті “Екопод”, а на наших замовниках. Вони або заморозили, або суттєво перенесли терміни виконання проектів.

Проект готелю з геодезичних сфер ecoSpace, до якого повинні були приступили на початку весни, зсунувся в реалізації і, можливо, в форматі. Зараз ми маємо на складі більше 15 екоподів різного формату, але їх монтаж і, відповідно, оплата затримується на невизначений термін. Вже це безпосередньо створює дуже великий тиск на компанію.

Люди відмовляються ходити на роботу через страх

Поки що єдиний вихід для нас – це призупинення виробництва, адже люди самі відмовились ходити на роботу через страх. Хоча ми готові були працювати без зупинки. Стратегія є, наша ціль –  продовжувати розвивати дану проривну технологію і виходити на міжнародні ринки. Хоча запитів в Україні достатньо. Ми переходимо на будівництво великих куполів, які допоможуть бізнесу впоратись з проблемою оренди складських приміщень і навіть офісних.

Форс-мажор тепер – виправдання для будь-яких ситуацій

У цій ситуації ми – виробники, і змушені йти партнерам назустріч. Всі договори недотримані, форс-мажор тепер є виправданням для будь-яких проблем. Ми шукаємо компроміси, але ризики всі на нас. Я ще сподіваюсь на підтримку держави –  нам не треба поблажок, лиш дешеві кредити.

З глемпінг-готелю до мобільного шпиталю

Зараз ми розроблюємо ідею мобільних шпиталів на 30 місць для важких хворих в ізоляції. Такі шпиталі будуть рішенням для швидкого приросту ліжкомісць при епідемії.

Для важких в ізоляції. Такий можна побудувати за 3 тижні. Поки розробляємо кошторис.

 

“Ми зуміли впоратись з власною жадібністю”. Елітні консерви Tushe про те, що продажі підросли, а ціни – ні

Кирило Соколовський з Одеси власник торгової марки Tushe, керівник онлайн-напрямку “Одесспродкомплекс” 

“Ні, вагонами тушонку не відправляємо

Продажі, звичайно, трохи підросли, адже консерви виявилися ходовим товаром в карантин. Але не так, як глузують з мене друзі, кидаючи різні меми про людей, що сидять на купах доларів. Ні, вагонами ми її не відправляємо =)”

Труднощі: м’ясники почали притримувати худобу, замовити етикетку – тепер нелегке завдання

Однак, свої труднощі все ж з’явилися. У відділі інтернет-магазину у нас досить небагато персоналу, та й Tushe, в принципі, не величезний конгломерат. Однак на нас, як грім серед ясного неба, обрушилася купа випробувань, крім самого ажіотажу.

  • Замовити етикетку стало нелегким завданням. Друкарні завалені роботою, так як замовлення від інших виробників посипалися на них, як з рогу достатку. Вони перестали справлятися і піддалися спокусі підвищувати ціни.
  • На хвилі паніки та тимчасового стрибка долара м’ясники почали притримувати худобу, а деякі ферми взагалі почали намагатися закривати на карантин. Слава Богу, ця ідея не прижилася
  • Також довелося вирішувати проблеми з транспортуванням робочих, бо рух громадського транспорту призупинився.
  • На хвилі попиту нам стали підвищувати ціни на м’ясо та крупи.
  • Як вишенька на торті: зросли ціни на кришку для консерви з “ключем”, бо вона імпортна.

Великі магазини підняли ціни вдвічі, ми “зуміли впоратися з власною жадібністю”

Всі ці труднощі лягли на наші плечі у вигляді накладних витрат і змусили Tushe піднімати ціни. Однак ми реорганізувалися і змогли мінімізувати збитки. В середньому, ціни у нас зросли всього на 3-4 грн на баночці.

Деякі клієнти, звичайно, сильно на нас розлютилися за це. Посипалися звинувачення в «наживі на людському горі». Багатьом вийшло пояснити ситуацію, але одна дівчина навіть обізвала нас “засранцями”.

Було трохи прикро, тому що інші виробники підняли ціну, м’яко кажучи, нескромно.

До речі, пояснити ситуацію дуже допомогло порівняння з ними.

Наприклад великі інтернет-магазини не соромляться встановлювати ціни в розмірі 120-140!! грн за баночку у 340 грамів яловичини. У той час, як у нас вона коштує 70 грн. На секундочку – це вдвічі більше!

Ми зуміли впоратися з власною жадібністю=) Всіляко намагаємося зберегти обличчя в цій ситуації і заздалегідь просимо вибачення за можливе підняття цін в майбутньому на кілька гривень.

Але завищувати вдвічі не будемо, якщо, звичайно, не буде сильних потрясінь у вигляді обвалу гривні або різкого зростання вартості вхідної сировини.

Не подумайте, що прикидаюсь матір’ю Терезою, просто одна з моїх улюблених американських приказок “Чесним бути вигідно”.

Упевнений, вся ця ситуація пройде і в довгостроковій перспективі переможцем вийде той, хто в ній зараз не втратить обличчя і репутацію. Тут уже кожен діє, виходячи зі своєї життєвої філософії.

Як вийшло мінімізувати збитки?

Тут дуже допоміг наш другий проект TTN Portal (сервіс, що спрощує підприємцям відправку замовлень через пошту – авт.).

Якби не він, нам довелося б наймати додатковий персонал, а так в короткі терміни ми змогли швидко налагодити імпорт замовлень з нашого сайту в цю систему. Ми і так планували це зробити, але ви ж знаєте, поки грім не вдарить, мужик не перехреститься.

Тимчасово довелося припинити відправки Укрпоштою. Я не хочу нікого образити, але поки відправка посилок цією службою трохи проблематична.

Знайшли для деяких робітників, які їздять до нас здалеку, житло недалеко від виробництва.

Тимчасово зняли з продажу більшу частину асортименту, адже нині людям не до гурманства. Це дозволило зменшити кількість продукції, для якої замовляємо етикетки, і все-таки потрапити до суперчерги в типографії.

Однак деяку продукцію все ж довелося продавати без картонних вкладень на кришці. Вони, звичайно, ні на що крім естетики не впливають, але нам все одно не хотілося цього робити. Проте все це дозволило не наймати додатковий персонал і впоратися існуючими силами.