За даними Державної митної служби України, найдешевше дизельне паливо у липні імпортувалось з Греції в середньому по 320 дол. США/т (-12 дол. США/т к середньорозрахунковій ціні червня). Російське дизельне паливо – по 324 дол. США/т (+30 дол. США/т); білоруське – по 349 дол. США/т (+36 дол. США/т); литовське – по 375 дол. США/т (+58 дол. США/т). Найдорожче ДП було з Туреччини та Туркменістану – 386 дол. США/т (+88 дол. США/т) та 397 дол. США/т (+82 дол. США/т) відповідно.
При порівнянні середньорозрахункової митної ціни у липні по країні – партнеру на дизельне паливо з середньорозрахунковою ціною на європейському ринку, маємо нижчу ціну від котирувань на європейському ринку на:
і навпаки, середньорозрахункова митна ціна при імпорті з наступних країн була вища за котирування на європейському ринку:
Загалом, середньорозрахункова митна ціна на дизельне паливо у липні була нижча за середньорозрахункову ціну на європейському ринку на 34 дол. США/т.
Таку нестандартну ситуацію можна пояснити затяжним зниженням вартості дизельного палива на європейському ринку у січні-квітні 2020 р., незначним підвищенням – у травні та значним зростанням у червні поточного року. Тобто тренд на світовому ринку фактично розгорнувся у червні, у липні ціна на європейському ринку стала ще вищою, а специфіка ціноутворення за імпортними контрактами на паливо зазвичай має формулу з прив’язкою до середньо розрахункової ціни за попередній місяць, або декаду, тож маємо відставання в динаміці цін на нафтопродукти при імпорті на 2-4 тижні. Тож, у серпні варто очікувати подальшого підвищення митної вартості дизельного палива.
Матеріал підготовлено экспертами управління досліджень нафтогазопродуктів ДП “Держзовнішінформ”.
Ознайомтеся з переліком послуг управління досліджень нафтогазопродуктів ДП “Держзовнішінформ” за посиланням http://bit.ly/2pmCa82