ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 19.01.2022

Більше половини вітчизняних стартапів орієнтовані на внутрішній ринок України

На ринок всієї України орієнтовані 63% вітчизняних стартапів, тільки на локальний – 24%, а лише на зовнішній – 12% новостворених компаній.

Такі дані дослідження програми Polish-Ukrainian Startup Bridge про українську стартап-індустрію оприлюднив на пресконференції партнер програми в Україні Ярослав Харій.

Він поінформував, що з-поміж 158 опитаних стартапів три чверті працюють на ринку не більше трьох років. За кількістю реєстрацій з величезним відривом лідирує Київ – 53,2% всіх стартапів розташовані у столиці, за ним ідуть Харків та Львів.

“Глобальний ринок України є метою 63% стартапів, тільки на локальний зорієнтовані 24%, а тільки на зовнішній – 12%. Це досить позитивні дані, оскільки українські стартапи розглядають український ринок як потенційний ринок для тестування свого продукту і своєї ідеї”, – сказав Харій.

Він повідомив, що для 84,2% учасників дослідження одним із джерел фінансування є власні кошти, а для 39,2% це єдине доступне джерело фінансування. Кожне третє підприємство – 31% – на момент дослідження скористалося також підтримкою Українського фонду стартапів. Ще 18,4% отримали фінансування з інших державних грантів.

Як засвідчило дослідження, найпоширенішими перешкодами на шляху до успішного розвитку стартапів є обмежений доступ до зовнішнього фінансування та брак коштів для розширення команди – на це вказали відповідно 39,2% та 48,% учасників опитування.

Більше половини стартапів наразі не генерують жодного доходу, і лише 10,8% мають дохід понад 50 тис. євро, поінформував Харій.

60% стартапів працюють за моделлю B2B (business-to-business), створюючи свої продукти та послуги для інших фірм – субʼєктів господарювання (мікро-, малих, середніх та великих підприємств). Близько третини (29%) опитаних компаній орієнтовані на обслуговування клієнтів у сегменті B2C (business-to-customer).

Як повідомив під час онлайн-включення керівник проєкту Polish-Ukrainian Startup Bridge Лукаш Вавак, це перше дослідження про українську стартап-індустрію, яке містить детальний аналіз, зокрема, проблем та викликів, з якими стикаються засновники з України.

“Українська стартап-сцена відносно молода і дуже динамічно розвивається. Це підтверджує, зокрема, ініціювання у 2019 році Українського фонду стартапів, розвиток бізнес-інкубаторів у великих ІТ-компаніях, таких як Sigma Software Labs, а також щорічна динаміка зросту кількості стартапів на ринку”, – сказав Лукаш.

За його словами, такі дослідження українського ринку стартапів планується проводити протягом наступних двох років.

Опитування проводилося у листопаді та грудні 2021 року за методом опитування CAWI. Під час реалізації були отримані відповіді від 158 представників українських стартапів.

Партнерами програми Polish-Ukrainian Startup Bridge (PUSB) є Український фонд стартапів (USF) та Варшавська фондова біржа (WSE).

 

www.ukrinform.ua