Збільшення пропозицій вантажівок для перевезення зерна призвело до зниження вартості автоперевезень з 2-2,2 грн/км до 1,6-1,8 грн/км, або 30-40 $/т (з ПДВ). Як наслідок, скорочуються обсяги залізничних перевезень, тарифи на які знову виросли з 1 січня.
Попит на вагони-зерновози Укрзалізниці також падає, оскільки перевізники та вантажовласники активно користуються власним парком зерновозів.
Заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов розповів 20 січня на зустрічі з представниками зернового ринку про проведені 17 та 18 січня аукціони на подачу зерновозів у лютому, активність на яких була дуже низькою. Так, 17 січня із 6750 зерновозів реалізували 1500, або 22,2%, а 18 січня – із 5850 вагонів реалізували 900, або 15,4% за середніми ставками 2030 та 2027 грн відповідно.
Водночас на аукціоні 19 січня із 1260 вагонів з подачею 24-31 січня були реалізовані 750 вагонів, або 60% за середньою ставкою 2144 грн.
Укрзалізниця планує 24 січня розіграти на аукціоні маршрутні відправки з подачею 1-5 лютого, а наступного дня провести торги щодо групових відправок у цей же період без розподілу за полігонами навантаження. Також наступного тижня проведуть аукціони з розподілу зерновозів ЦТЛ в період 1-5 лютого. Ставки на аукціоні з маршрутних відправлень стартуватимуть від 2000 грн/добу за 1 вагон, а з групових – від 2100 грн/добу, оскільки відсоток утилізації (використання) зерновозів УЗ перевищує 80%.
Також в УЗ повідомили, що планують надалі проводити кілька аукціонів на один і той же період щодо такого роду рухомого складу. Спочатку оголошуватимуться місячні маршрутні (з терміном подачі наступного місяця), потім — маршрутні з подачею вагонів за 7-9 діб, після чого — групові з подачею за 7-9 діб.
Нагадаємо, що раніше на 4-місячних аукціонах з розподілу зерновозів не вдалося реалізувати жоден лот.
Збільшення пропозицій вагонів-зерновозів призведе до зменшення вартості перевезень у другій половині сезону, що потягне донизу ставки автоперевезень, особливо з огляду на збільшення парку вантажівок у виробників та перевізників завдяки високим прибуткам, отриманим під час збирання врожаю кукурудзи та соняшника, коли тарифи на перевезення сягали 2,5-2,7 грн/км з ПДВ.
graintrade.com.ua