Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 21.01.2022

Попит на вагони Укрзалізниці падає через зниження вартості автоперевезень

Збільшення пропозицій вантажівок для перевезення зерна призвело до зниження вартості автоперевезень з 2-2,2 грн/км до 1,6-1,8 грн/км, або 30-40 $/т (з ПДВ). Як наслідок, скорочуються обсяги залізничних перевезень, тарифи на які знову виросли з 1 січня.

Попит на вагони-зерновози Укрзалізниці також падає, оскільки перевізники та вантажовласники активно користуються власним парком зерновозів.

Заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов розповів 20 січня на зустрічі з представниками зернового ринку про проведені 17 та 18 січня аукціони на подачу зерновозів у лютому, активність на яких була дуже низькою. Так, 17 січня із 6750 зерновозів реалізували 1500, або 22,2%, а 18 січня – із 5850 вагонів реалізували 900, або 15,4% за середніми ставками 2030 та 2027 грн відповідно.

Водночас на аукціоні 19 січня із 1260 вагонів з подачею 24-31 січня були реалізовані 750 вагонів, або 60% за середньою ставкою 2144 грн.

Укрзалізниця планує 24 січня розіграти на аукціоні маршрутні відправки з подачею 1-5 лютого, а наступного дня провести торги щодо групових відправок у цей же період без розподілу за полігонами навантаження. Також наступного тижня проведуть аукціони з розподілу зерновозів ЦТЛ в період 1-5 лютого. Ставки на аукціоні з маршрутних відправлень стартуватимуть від 2000 грн/добу за 1 вагон, а з групових – від 2100 грн/добу, оскільки відсоток утилізації (використання) зерновозів УЗ перевищує 80%.

Також в УЗ повідомили, що планують надалі проводити кілька аукціонів на один і той же період щодо такого роду рухомого складу. Спочатку оголошуватимуться місячні маршрутні (з терміном подачі наступного місяця), потім — маршрутні з подачею вагонів за 7-9 діб, після чого — групові з подачею за 7-9 діб.

Нагадаємо, що раніше на 4-місячних аукціонах з розподілу зерновозів не вдалося реалізувати жоден лот.

Збільшення пропозицій вагонів-зерновозів призведе до зменшення вартості перевезень у другій половині сезону, що потягне донизу ставки автоперевезень, особливо з огляду на збільшення парку вантажівок у виробників та перевізників завдяки високим прибуткам, отриманим під час збирання врожаю кукурудзи та соняшника, коли тарифи на перевезення сягали 2,5-2,7 грн/км з ПДВ.

 

graintrade.com.ua