Через використання генераторів під час відключень електрики попит на бензин і дизель в Україні збільшився на 10-20%. Це створює тиск на ціни, але основна причина можливого зростання — не генератори. Про це повідомляє Forbes.
«Наразі генератори споживають до 10% пального в країні», — заявив власник мережі АЗС Prime Дмитро Льоушкін.
За словами директора з маркетингу ОККО Василя Дмитріва, запаси пального почали знижуватися, але ситуація контрольована. Щоб не допустити «нулів на стелі», як це було навесні та влітку 2022 року, ОККО збільшує імпорт пального.
«Україна імпортує 600 000 — 750 000 тонн нафтопродуктів на місяць. Показник сталий вже протягом останніх пів року», — зазначив аналітик консалтингової компанії «НафтоРинок» Олександр Сіренко.
Він додав, що у перші дні грудня середньодобовий імпорт дизельного пального зріс на 11% до листопада.
За словами Дмитра Льоушкіна, зростання попиту на пальне також зумовлене сезонним сплеском активності перед святами. Очікується, що попит буде зростати до середини грудня, потім ситуація стабілізується.
За словами експертів, ціни на пальне в Україні залежать від європейських.
Директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн зазначив, що у Європі ситуація ускладнилася у зв’язку із початком дії ембарго на російську нафту, це може призвести до зростання цін в Україні на 3−4 грн за літр.
«Пального мало, вільних партій майже немає. Ціни починають зростати», — сказав він.
kurkul.com