Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 04.01.2018

Найбільше товарів Україна експортує до ЄС

Особливий попит має продукція АПК, харчової промисловості й металургійного комплексу.

Експорт товарів зріс на 20,9%. Такі показники за 10 місяців 2017 року оприлюднила прес-служба Міністерства економічного розвитку і торгівлі. Тож експорт товарів становив 35,2 мільярда доларів, тобто на 6,7 мільярда доларів більше порівняно з позаторішнім аналогічним періодом. Зростання обсягів експорту товарів відбулося за всіма товарними групами. Найбільше доходів держбюджету додала експортована продукція АПК та харчової промисловості — показник вищий від позаторішнього на 2,7 мільярда доларів (на 22,8%); продукція металургійного комплексу — на 1,2 мільярда (17,3%); мінеральні продукти — на 1,2 мільярда (52,8%); продукція машинобудування — на 481,7 мільйона (13,6%); різні промислові товари — на 252,6 мільйона (28,8%); продукція хімічної та пов’язаної з нею галузей промисловості — на 182,3 мільйона (11,5%); продукція легкої промисловості — на 95,1 мільйона (12,0%); деревина, паперова маса та вироби з неї — на 21,5 мільйона доларів (1,5%).

Найбільша питома вага в українському експорті належить продукції АПК та харчової промисловості (41,3%); металургійного комплексу (23,0%); машинобудування (11,4%); мінеральним продуктам (9,4%); продукції хімічної промисловості (5,0%); продукції з деревини (4,1%).
За десять місяців 2017 року зросли поставки українських товарів до Австралії та Океанії на 288,1%; США — на 62,0%; Європи — на 30,6%; СНД — на 15,8%; Азії — на 12,8%; Африки — на 8,6%. Основними торговельними партнерами України в експорті товарів у січні — жовтні 2017 року стали країни ЄС із питомою вагою 40,2% у загальному обсязі експорту товарів, Росія — 9,3%, Туреччина — 5,7%, Індія — 5,2%, Китай — 4,6%, Єгипет — 4,3%, Білорусь — 2,6%, США — 1,9%, Молдова — 1,6%, Іран — 1,4%. ЄС вважається найбільшим торговельним партнером України. Питома вага у зовнішньоторговельному обігу товарів у січні — жовтні 2017 року становила 41,3%. А зовнішньоторговельний обіг товарів із країнами ЄС за 10 місяців минулого року зріс на 26,1% (або на 6,4 мільярда доларів) порівняно з аналогічним періодом 2016-го. Експорт товарів до країн ЄС становив 14,2 мільярда доларів. Це більше на 30,3%, або на 3,3 мільярда доларів.

Основними торговельними партнерами України й дотепер залишаються Китай, Туреччина та США. На них припадає відповідно 8,2%, 3,9% та 3,7% зовнішньоторговельного обігу товарів за січень — жовтень 2017 року. Зовнішньоторговельний обіг з Китаєм за цей період зріс на 15,5% порівняно із січнем — жовтнем 2016-го та становив 6,1 мільярда доларів. Обсяг зовнішньої торгівлі товарами з Туреччиною зріс на 16,9% і становив 2,9 мільярда доларів. Зовнішньоторговельний оборот товарів із США зріс на 57,6%, тобто на 2,8 мільярда доларів. Експорт товарів зріс на 91,9% — на 674,7 мільйона доларів.

Експорт виробів для новорічних і різдвяних свят становив 6,1 мільйона доларів. Це на 34,2% більше, ніж за відповідний період 2016 року. На вироби зі скла припало 86% продукції, на інші — 14% експортних поставок. Ця наша продукція є на ринках 28 країн. Експорт здійснюється переважно до ЄС. Протягом 10 місяців 2017 року туди експортовано 58,2% загального обсягу прикрас. Загальні обсяги поставок новорічних і різдвяних виробів до країн ЄС зріс на 25,3% (з 2,8 мільйона доларів за 10 місяців 2016 року до 3,5 мільйона за 10 місяців 2017-го).
З-поміж п’яти найбільших ринків споживання українських новорічних прикрас три країни — члени ЄС (Нідерланди, Німеччина, Польща). 30,5% загального експорту новорічних і ялинкових виробів з України та 52,4% експорту до країн ЄС — це ринок Нідерландів. Обсяг поставок з України до цієї країни зріс на 31,5%.

Щодо цього питання висловилася заступник міністра економічного розвитку і торгівлі — торговий представник України Наталія Микольська: «ЄС — основний покупець українських ялинкових прикрас, але нашими іграшками прикрашені ялинки у США, Ізраїлі й навіть на Мальдівах. Ми розглядаємо галузь виготовлення ялинкових прикрас як дуже перспективну для нашого експорту. Експортна стратегія України визначає сектор креативних індустрій як сектор з високим попитом на світових ринках». Фахівець також повідомила, що креативні індустрії активно розвиваються в усьому світі й можуть стати рушійною силою зростання українського експорту найближчими роками.
До слова, за 10 місяців 2017-го істотно зросли поставки новорічних прикрас до Великої Британії — у 2,3 раза, Росії — у 2,2 раза, Грузії — в 1,9 раза, Чехії — в 1,8 раза, Латвії — в 1,7 раза, на Мальдіви — у 1,5 раза, Польщі та США — у 1,4 раза. Торік з’явилися й нові країни-імпортери українських виробів: Австрія, Вірменія, Румунія.

За матеріалами: Урядовий Кур’єр