Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 28.05.2021

ПГЗК просить прем’єра розібратися у відмові порту “Південний” погоджувати обсяги перевалки ЗРС на червень для постачань на експорт

Південний гірничо-збагачувальний комбінат (ПГЗК, Дніпропетровська обл.) звернувся до прем’єр-міністра України з проханням розібратися з відмовою Морським торговельним портом (МТП) “Південний” (раніше – “Южний”, Одеська обл.), найбільшим за обсягом перевалки морським портом України, погоджувати обсяги перевалки залізорудної сировини (ЗРС) на червень, поставивши у такий спосіб під загрозу невиконання експортні контракти.

Згідно з наявним в агентства “Інтерфакс-Україна” листом генерального директора ПГЗК Костянтина Федіна на адресу прем’єр-міністра Дениса Шмигаля з копією в Мінінфраструктури, Дніпропетровську ОДА, народному депутату Д. Шпенову і в. о. директора МТП “Південний” С. Ковшару, ПГЗК висловлює занепокоєння щодо непідтвердження на червень поточного року заявлених обсягів перевалки ЗРС.

“Ця ситуація викликає тривогу і з боку керівництва та працівників ПГЗК, і споживачів концентрату. Зрив планів постачання товарної продукції може призвести до зупинення виробництва, невиконання плану надходження податків до бюджетів усіх рівнів (близько 0,5 млрд грн на місяць) і дестабілізації роботи ГМК”, – констатується у зверненні керівництва ПГЗК.

Також зазначено, що це може призвести до порушення ритмічності роботи ПГЗК, несвоєчасного вивезення продукції, системного невиконання планів відвантаження, переповнення складів зберігання готової продукції та недоотримання доходів зі зменшенням суми податків для сплати до держбюджету.

При цьому наголошується, що від зменшення обсягів виробництва можуть постраждати й отримати збитки суміжні з ГМК сектори економіки, а також галузі, безпосередньо пов’язані з транспортною логістикою ЗРС.

“За нашою оцінкою, щомісячні втрати “Укрзалізниці” можуть сягнути понад 100 млн грн, при цьому для “Південного” недоотриманий дохід становитиме близько 95 млн грн на місяць, а Адміністрація морських портів недоотримає портових зборів на 37 млн грн на місяць”, – констатується в листі.

З огляду на це гендиректор ПГЗК просить прем’єр-міністра посприяти оперативному розв’язанню ситуації та вжити невідкладних заходів для безперебійного експорту залізної руди підприємств-виробників, а саме забезпечити 100%-ве виконання заявок ПГЗК з боку МТП “Південний”.

Як повідомлялося, ПГЗК у січні-квітні поточного року збільшив випуск залізорудного концентрату на 2,6% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 4 млн 103,3 тис. тонн. ПГЗК у 2020 році збільшив випуск залізорудного концентрату на 4,4% порівняно з попереднім роком – до 12 млн 798,4 тис. тонн.

Південний ГЗК є одним з основних виробників залізорудної сировини в Україні – концентрату та агломерату. Здійснює видобуток та збагачення бідних залізистих кварцитів з отриманням залізорудного концентрату із вмістом заліза 67,7%, а також доменного агломерату із вмістом заліза 58,18%.

Сировинну базу комбінату становлять кварцити Скелеватського родовища, розташованого в центральній частині Криворізького залізорудного басейну. Продуктивність підприємства – 29 млн тонн сирої руди, 11 млн тонн концентрату, 2 млн тонн агломерату.

ua.interfax.com.ua