Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 12.06.2023

Порти на Дунаї обробили понад 11 млн тонн вантажів у січні-травні — АМПУ

Морські порти Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ у січні-травні 2023 року обробили 11,5 млн тонн вантажів, що є абсолютним рекордом перевалки для портів цього регіону за п’ять місяців. Про це заявив голова ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) Юрій Литвин, повідомляє прес-служба АМПУ.

Стосовно Дунаю ми вже маємо досить вражаючі показники. За 2022 рік портами було перевантажено 16 млн тонн вантажів, а за 5 місяців 2023 року вже оновлено новий рекорд вантажоперевалки (за оперативними даними) — 11,5 млн тонн”, — сказав Литвин під час он-лайн зустрічі в Європейській Бізнес Асоціації (ЄБА) у п’ятницю, 9 червня.

У ході зустрічі в ЄБА, до якої долучилися представники близько 60 компаній морегосподарського комплексу, Литвин розповів про першочергові завдання, які стоять перед ним як керівником АМПУ, висвітлив наявні плани щодо продовження розвитку державно-приватного партнерства у портах України, окреслив основні точки зростання та можливості щодо підвищення ефективності Дунайського портового кластеру, а також перспективи забезпечення готовності портів до відновлення вільного комерційного судноплавства.

Одним із пріоритетних завдань АМПУ залишається неухильне забезпечення роботи портів Великої Одеси в рамках Чорноморської Зернової Ініціативи. Але, на жаль, представниками Росії у Спільному координаційному центрі (СКЦ) блокується чи під різними приводами затягується процес реєстрації вхідного флоту, що в свою чергу негативно впливає на роботу Зернового коридору. Тому порти Дунаю залишаються єдиними надійними морськими воротами України. І зараз у фокусі уваги підприємства збільшення обсягів переробки вантажів портами Дунайського кластеру за рахунок введення в дію нових причалів, освоєння додаткових вантажопотоків та оптимізації роботи, що в свою чергу було б неможливим без тісної на ефективної співпраці з бізнесом”, — наголосив він.

Литвин розповів, що завдяки тісній співпраці підприємства з Міністерством розвитку громад територій та інфраструктури та бізнесом, у розвиток портової інфраструктури портів Дунаю у 2022 році та у першому кварталі 2023 року було залучено близько $97 млн. При цьому, до кінця 2023 року цей показник може сягнути більше $100 млн.

У травні морські порти Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ оновили рекорд місячної перевалки, обробивши понад 3 млн тонн вантажів.

У лютому МІУ повідомило про збільшення прохідної осадки суден на ділянці від 0-го кілометра гирла Бистре річки Дунай до 77-го кілометра Кілійського гирла до 6,5 метра, а від 77-го кілометра до 116-го кілометра Кілійського гирла — до 7 метрів. Рік тому максимальна осадка становила тільки 3,9 метра.

Після відновлення паспортних глибин на українській ділянці річки Дунай Дунайські порти досягли рекордного значення в 12 суднозаходів та 90 тис. тонн на добу. У березні 2023 року перевалка встановила абсолютний місячний рекорд у 2,8 млн тонн, і добовий рекорд — у 93,8 тис. тонн.

Україна найближчим часом розпочне консультації з Єврокомісією, Румунією та країнами-членами міжнародних екологічних конвенцій щодо питання днопоглиблення української частини Дунаю, яке забезпечить прохідну осадку суден 7,2 метра, на одному рівні із Сулинським каналом на румунській ділянці.

У 2022 році дунайські порти збільшили обробку вантажів до 16,5 млн тонн з 5,5 млн тонн у 2021 році. Після проведення робіт із підтримки оголошених глибин та гідроспоруд в акваторіях морських портів планується, що у 2023 році вантажообіг сягне 23 млн тонн.

 

ports.ua