Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 02.12.2022

У 2022 році обсяг морських перевезень зросте лише на 1,4% – UNCTAD

Сектор морського транспорту й логістика зазнали втрат через пандемію, війну в Україні та геополітичні чинники

У поточному році  темп зростання глобальної морської торгівлі сповільниться до 1,4%, а середньорічні темпи зростання у 2023-2027 рр. становитимуть 2,1%, що нижче за середній показник у 3,3% за попередні три десятиліття. Про це йдеться у огляді щодо морського транспорту Конференції ООН з торгівлі та розвитку (UNCTAD).

У 2022 році на морських перевезеннях позначився ряд негативних факторів. Політика нульової толерантності до COVID-19 у Китаї, що є найбільшим у світі експортером, може призвести до перебоїв у виробництві. Війна в Україні, своєю чергою, продовжує впливати на світові ринки продуктів харчування, енергії та добрив, крім того, з початку повномасштабного вторгнення РФ було закрито чорноморські порти. На сектор морських перевезень також вплинули страйки в деяких портах світу та екстремальні погодні явища у різних країнах.

Як зауважається в огляді, пандемія, війна в Україні, зміна клімату та геополітика завдали шкоди галузі морського транспорту та логістиці, спричинивши нерівномірне завантаження портів, зміну маршрутів та підвищення витрат на доставку. Щоби підвищити стійкість до майбутніх криз і змін клімату, галузь морських перевезень має здійснювати інвестиції вже зараз. У UNCTAD, зокрема, радять портам, судноплавним компаніям і транспортним операторам збільшувати пропускну спроможність, оновлювати та розширювати флот та обладнання.

Нагадаємо, що у середині листопада ставки фрахту суховантажів знизилися після зростання в ході чотирьох торгових сесій поспіль. За даними Bloomberg, через слабкий попит на залізну руду з боку Китаю транспортні компанії спрямовують балкери на незвичні вугільні маршрути, щоби підвищити прибутки. Експерти зауважують, що скорочення ринку оптових перевезень, імовірно, триватиме, і ситуація не покращиться до кінця грудня 2022 року.

Як повідомляв GMK Center, блокада морських портів призводить до значних втрат експорту компаній гірничо-металургійного комплексу України. Щомісячна сума цих втрат сягає $420 млн. Кожного місяця Україна не може виробляти та експортувати 1,3 млн т залізної руди, 151 тис. тонн чавуну, 192 тис. тонн напівфабрикатів та 218 тис. тонн готової металопродукції.

 

gmk.center