Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 14.02.2022

Українська ділова спілка засумнівалася в реальності локалізації виробництва французьких локомотивів

Франція та Україна фіналізували договори про постачання 130 локомотивів компанії Alstom на суму 900 мільйонів євро. Однією з озвучених умов меморандуму є локалізація не менше 35% виробництва в Україні.

Українська спілка промисловців і підприємців (УСПП) сумнівається в обіцянках Франції локалізувати в Україні 35% виробництва залізничних локомотивів Alstom. Про це йдеться у прес-релізі УСПП.

«Під тиском вітчизняних бізнес-кіл, та УСПП у тому числі озвучено норму про 35% локалізації виробництва. Але під цю цифру досі немає жодних техніко-економічних розрахунків, програм сертифікації тощо, будь-якої конкретної діяльності. Тому є загроза банального недотримання цього пункту. Нагадаємо, що напередодні було прийнято закон про локалізацію в машинобудуванні (№3739), однак він вихолощений саме в частині нерозповсюдження його норм на виробників із ЄС та США», – заявили в УСПП.

Це не перший мільярдний контракт, який міг би бути локалізований в Україні на тлі власного аналогічного виробництва, яке страждає від нестачі замовлень та фінансування. Півроку тому Україна оголосила про позику 500 мільйонів євро на закупівлю швейцарських поїздів Stadler. Відповідний меморандум підписали українські урядовці, Укрзалізниця, компанія Stadler та Швейцарське агентство SERV.

За словами промисловців, ситуація в українському машинобудуванні потребує більш чіткої державної політики. За минулий рік виробництво вантажних вагонів у країні впало на 26%. Випущено трохи більше 2,4 тис. одиниць, а ще 2 роки тому ця цифра становила 10 тис. Потужностей ключових машинобудівних заводів України вистачить на виконання замовлень від держави та залізниці (за наявності своєчасного фінансування).

«Потрібна чітка програма оновлення рухомого складу на середньостроковий період із ресурсним забезпеченням на основі державно-приватного партнерства. Концепція давно напрацьована разом із діловими колами, ще восени 2021 року була презентована уряду. Необхідні конкретніші дії посадових осіб», – наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.

 

metallurgprom.org