Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 14.11.2022

Відкриття європейських ринків активізувало українську молочну галузь

Незважаючи на зменшення поголів’я, виробництво молочних продуктів в Україні продовжує не тільки задовольняти внутрішній попит, а й залишає місце для зовнішньої торгівлі. Сумарно за жовтень було експортовано 9 тис. тонн молочної продукції,  що на 70% більше, ніж торік. Найбільше змінились об’єми поставок сирів всіх видів – експортовано 1,3 тис. тонн, що в 2,9 рази більше, ніж минулого року. Поставки відбувались до Польщі, Казахстану, Молдови.

За жовтень було експортовано:

  • Молоко та вершки, незгущені – 2,6 тис. тонн, ↑ в 2 рази (жовтень 2022/2021);
  • Молоко та вершки, згущені – 2,91 тис тонн, ↑ +92%;
  • Маслянка, коагульовані молоко та вершки, йогурт, кефір – 234 тонн, за місяць ↓ -28%;
  • Молочна сироватка – 989 тис. тонн, ↓ -10%;
  • Масло вершкове – 1,7 тис. тонн, ↑ +60%.

Водночас, імпорт стабільно тримається на низькому рівні й у жовтні склав 4,4 тис. т, що на 58% нижче, ніж в жовтні 2021 року. Скорочення відбулося по всім категоріям, оскільки потреб на збільшення імпорту наразі немає.

За словами Максима Гопки, аналітика УКАБстворення нових можливостей поставок українських молочних продуктів в Європу, а також висока ціна в ЄС на сире молоко, дозволило активізуватися галузі та знайти нові ринки збуту. На європейському ринку ціна за 10 місяців зросла на 32% і в середньому становила 55,20 €/100 кг. Наразі темпи зростання щомісячної ціни сповільнюються, що підтверджується Індексом цін ФАО. Це зумовлено такими факторами: обсяги пропозицій на ринках майже стабілізувались; світовий попит на молочну продукцію продовжує скорочуватись.

“У жовтні навіть зафіксовано зниження світових цін на всі види молочної продукції. Таке падіння можна пояснити меншими, ніж передбачалося, обсягами закупівель з боку Китаю, та млявим попитом за спотовими контрактами, оскільки більшість країн-імпортерів повністю задовольнили свої поточні потреби. Крім того, дається взнаки і вплив просідання євро щодо долара США. Одним із факторів, що визначають падіння світових цін на молочну продукцію, є також невизначеність на ринках щодо спрямування динаміки попиту на цю продукцію”, – зазначає експерт. 

 

www.ucab.ua