ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 12.03.2021

Укрзалізниця провела 20 аукціонів по реалізації металобрухту

В період 09.03.2021-10.03.2021 АТ «Укрзалізниця» провела 13 аукціонів, на яких реалізувала 81,435 тис. тонн сталевого брухту на суму 541,313 млн грн. За підсумками проведених торгів “МЕТІНВЕСТ-РЕСУРС” придбав 38,025 тис. тонн брухту, МЗ “ДНІПРОСТАЛЬ” – 34,081 тис. тонн, ЗАВОД “ЕНЕРГОСТІЛ” – 8,383 тис. тонн, “ЕКОВТОРРЕСУРС” – 0,946 тис. тонн.

Для реалізації були запропоновані наступні види брухту: 1, 3, 4, 500, 501, 510. Всі аукціони були успішними, а середня ціна реалізації становила 6647 грн/т, що на 1,35% більше середньої стартової ціни.

Результати торгів брухтом вуглецевої сталі АТ «Укрзалізниця» 09.03.2021-10.03.201 (за даними системи Prozorro.Продажі) наведені в таблиці.

Вид брухту відповідно до
ДСТУ 4121-2002
Номер лоту Обсяг,
т
Стартова ціна, грн/т
(без ПДВ)
Ціна реалізації,
грн/т
(без ПДВ)
Кількість учасників Зростання ціни на торгах, %
ТОВ “МЕТІНВЕСТ-РЕСУРС” 38024,599 1,00
Вид 1 260Б 580,809 6645,00 6711,47 2 1,00
Вид 3 271Б 4923,220 6595,00 6660,96 2 1,00
Вид 4 265Б 6474,505 6615,00 6681,17 2 1,00
Вид 4 266Б 6580,089 6615,00 6681,17 2 1,00
Вид 500 262Б 7434,506 6525,00 6590,26 2 1,00
Вид 501 263Б 12031,470 6455,00 6519,56 2 1,00
ТОВ “МЗ “ДНІПРОСТАЛЬ” 34080,583 1,00-1,78
Вид 1 259Б 670,277 6645,00 6762,00 2 1,76
Вид 3 270Б 5108,280 6595,00 6661,00 2 1,00
Вид 500 261Б 7239,898 6525,00 6641,00 2 1,78
Вид 501 264Б 12075,915 6455,00 6570,00 2 1,78
Вид 510 269Б 8986,213 6655,00 6772,00 2 1,76
ТОВ “ЗАВОД “ЕНЕРГОСТІЛ” 8382,973 1,04
Вид 510 268Б 8382,973 6655,00 6724,00 4 1,04
ТОВ “ЕКОВТОРРЕСУРС” 946,467 6,80
Вид 4 (осі) 267Б 946,467 6695,00 7150,00 3 6,80
ВСЬОГО: 81434,622

Більшість лотів (11 з 13) розіграли між собою “МЕТІНВЕСТ-РЕСУРС” та МЗ “ДНІПРОСТАЛЬ”, де вони були єдиними учасниками, а відсоток зростання ціни в зазначених торгах не перевищував 2% (одна компанія робила крок на аукціоні, після чого інша компанія вже не підвищувала ціну). В двох інших лотах, де крім цих двох компаній були інші учасники, перемогу отримали “ЗАВОД “ЕНЕРГОСТІЛ” (лот 268Б) і “ЕКОВТОРРЕСУРС” (лот 267Б).

11 березня АТ «Укрзалізниця» провела 7 аукціонів по реалізації брухту чавуну та брухту з легованих сталей, з яких 3 виявились успішними. Були реалізовані 2 лоти з брухтом виду 303 (деталі підшипників – ролики, кільця) і 1 лот з брухтом виду 361 (пружини для рухомого складу).

Вид брухту відповідно до
ДСТУ 4121-2002
Номер лоту Обсяг,
т
Стартова ціна, грн/т
(без ПДВ)
Ціна реалізації,
грн/т
(без ПДВ)
Кількість учасників Зростання ціни на торгах, %
ТОВ “МЗ “ДНІПРОСТАЛЬ” 4154,147 1,00-1,01
Вид 303 275Б 1347,015 6635,00 6702,00 2 1,01
Вид 303 276Б 1358,285 6635,00 6702,00 2 1,01
Вид 361 278Б 1448,847 6595,00 6661,00 2 1,00
ВСЬОГО: 4154,147

Ці 3 лоти розіграли між собою МЗ “ДНІПРОСТАЛЬ” та “МЕТІНВЕСТ-РЕСУРС”, де вони були єдиними учасниками, а відсоток зростання ціни в зазначених торгах не перевищував 1,01% (“МЕТІНВЕСТ-РЕСУРС” надавав початкову заявку по стартовій ціні аукціону, а МЗ “ДНІПРОСТАЛЬ” на 1% вище від стартової ціни, в процесі 3 раундів аукціону жодна компанія ціну не змінювала). За підсумками проведених торгів МЗ “ДНІПРОСТАЛЬ” придбав 4,154 тис. тонн легованого брухту на суму 27,782 млн грн.

По іншим 4-х лотах (272Б, 273Б, 274Б та 277Б) аукціони не відбулись через недостатню кількість учасників (не було подано жодної заявки на участь у аукціоні).

Вид брухту відповідно до
ДСТУ 4121-2002
Номер лоту Обсяг,
т
Стартова ціна, грн/т
(без ПДВ)
Вид 26 (чавунні відливки, переважно гальмівні колодки) 272Б 1401,152 6605,00
Вид 26 (чавунні відливки, переважно гальмівні колодки) 273Б 1379,933 6605,00
Вид 301 (деталі рухомого складу з конструкційних низьколегованих сталей) 274Б 508,416 7067,73
Вид 322 (залізничні хрестовини та інші частини стрілочних переводів) 277Б 1448,847 6595,00
ВСЬОГО: 4062,333

Підведемо підсумки березневих торгів. АТ «Укрзалізниця» реалізувала 85,589 тис. тонн брухту на суму 569,095 млн грн., а основними покупцями стали:

ТОВ “МЗ “ДНІПРОСТАЛЬ” – 38,235 тис. тонн на суму 254,614 млн грн;

ТОВ “МЕТІНВЕСТ-РЕСУРС” – 38,025 тис. тонн на суму 251,347 млн грн;

ТОВ “ЗАВОД “ЕНЕРГОСТІЛ” – 8,383 тис. тонн на 56,367 млн грн;

ТОВ “ЕКОВТОРРЕСУРС” – 0,946 тис. тонн на 6,767 млн грн.

 

Наразі запаси брухту на складах металургійних підприємств перевищують 200 тис. тонн, що дозволяє їм тримати внутрішні ціни на низькому рівні. Закупівельні ціни металургійних підприємств на брухт в період проведення торгів знаходились в діапазоні 6800-6850 грн/т, що майже в 2 рази менше цін за якими працюють їх турецькі конкуренти.

Аналіз цін на дату аукціонів свідчить про наступне. Рівень цін на металобрухт виду А3 російського та українського походження станом на 09.03.2021 становив 440-445 дол. США/т CFR Туреччина, а на металобрухт HMS I/II 80:20 – 455-460 дол. США/т CFR Туреччина та продовжує зростати.

При цьому приведення цін на металобрухт при міжнародній торгівлі до умов українського ринку (з урахуванням експортного мита у розмірі 58,00 євро/т, морського фрахту (партія 3000 т) і витрат на перевалку) показує, що:

  • експортний паритет становить 325-330дол. США/т, CPT склад порту (без урахування витрат на накопичення суднової партії в порту);
  • імпортний паритет становить 440-445 дол. США/т, DEQ причал порту,

що з урахуванням курсу НБУ станом на 09.03.2021 (1 дол. США=27,7091 грн) знаходиться на рівні:

  • експортний паритет – 9005-9145 грн/т, CPT склад порту (без урахування витрат на накопичення суднової партії в порту);
  • імпортний паритет – 12300-12435 грн/т, DEQ причал порту.

 

Враховуючи несприятливу кон’юнктуру на внутрішньому ринку та високі ціни брухту на експортному напрямку, Укрзалізниці слід було почекати з реалізацією брухту або, враховуючи обсяги реалізації, створити умови для придбання брухту експортерами. Як варіант, окремо виділити лоти на півдні країни, що дозволить знизити розмір коштів, необхідний для участі в аукціоні, і залучити більшу кількість учасників, зокрема потенційних експортерів брухту, для підвищення конкуренції на торгах і відповідно збільшення надходжень для виконання фінансового плану підприємства.