Перевізник підтверджує наміри уніфікувати вантажні тарифи на рівні трохи нижче 2-го класу
АТ «Укрзалізниця» задекларувала незмінність вантажних тарифів у 2023 році, але водночас підтвердила наміри їх уніфікації для всіх класів вантажів. Таким чином, навантаження на перевізників залізної руди та вугілля збільшиться, а на перевізників зерна – зменшиться.
Про це заявив голова правління УЗ Олександр Камишін, повідомляє «Інтерфакс-Україна».
«Ми представили модель, у якій вирівнюємо тарифні класи на рівні трохи нижче за другий клас. Відбудеться перерозподіл усередині класів: трохи більше платитимуть перевізники залізної руди та вугілля, і трохи менше – відправники зерна та інших вантажів», – зазначив він.
Зазначається, що очікуваний перерозподіл не матиме значного фінансового ефекту, але дасть змогу повернути на залізницю перевезення тих вантажів, які пішли.
За словами Олександра Камишіна, за час індексації вантажних тарифів, що відбувалася з 1997 року, із залізниці пішли найдорожчі вантажі, які давали найбільше прибутку.
«Зараз, коли ми вирівнюємо класи, ми повертаємо на залізницю ті самі найвигідніші для нас вантажі, такі як дизельне пальне, зерно, і в цьому плані для нас ефект нульовий. Ми не отримуємо додаткових надходжень, але робимо систему більш справедливою. Ініціатива перебуває на рівні погодження міністерств і публічних обговорень», – наголосив голова УЗ.
За підсумками 2022 року «Укрзалізниця» скоротила перевезення вантажів на 52,1% у порівнянні з 2021-м – до 150,6 млн тонн. Перевезення залізної руди за рік впали на 59,2% р./р. – до 31,7 млн тонн, а чорних металів – на 57,8% р./р., до 9,2 млн тонн.
Нагадаємо, раніше УЗ повідомила про наміри підвищити розцінки на послуги, що надаються станціями та філіями за вільними тарифами, на 38,3%. Ідеться про послуги, які надають станції та філії компанії – це, зокрема, навантажування, вивантаження, зважування, маневрова робота тощо.
gmk.center