Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 09.06.2023

«Чорноморська зернова ініціатива» працює менше ніж на 20% спроможності через протидію росії — Васьков

Ініціатива щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів у Чорному морі працює вже менше ніж на 20% своєї нормальної пропускної спроможності через позицію представників Росії у Спільному координаційному центрі (СКЦ), і ситуація погіршується щодня. Про це заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков, повідомляє «Інтерфакс-Україна».

У нас із 1 травня до сьогодні інспекцію на вхід пройшли лише 43 судна. Відповідно в середньому з 1 травня російська федерація пропускає на інспекції трохи більше ніж одне судно на добу. В очікуванні наразі 54 судна, деякі з них очікують інспекції понад три місяці. Порт «Південний» не працює повністю. Якщо говорити в цифрах, то ініціатива вже зараз працює менш ніж на 20% своєї нормальної пропускної спроможності. І з кожним днем ситуація погіршується, виключно через позицію росії у Спільному координаційному центрі”, — сказав Васьков.

Заступник міністра зазначив, що ООН і Туреччину поінформовано про ситуацію, і переговори ведуть через них.

Переговори ведуть через ООН і Туреччину. Вони знають про ситуацію. Щодня ми спілкуємося. Наразі ми не маємо інформації про те, що ситуація може покращитися”, — сказав він.

Відповідаючи на запитання щодо перспектив транзиту російського аміаку в обмін на гарантії нормальної роботи угоди про безпечний експорт зерна, Васьков нагадав, що аміакопровід наразі непрацездатний.

Аміакопровід за останні три доби було двічі пошкоджено обстрілами з боку рф. Наразі він непрацездатний. Сказати, в який термін його може бути відремонтовано, зможуть лише відповідні фахівці, коли отримають доступ і це буде безпечно”, — сказав заступник міністра інфраструктури.

17 травня Україна, ООН, Туреччина і росія домовилися про продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море ще на два місяці — до середини липня.

19 травня Спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі відновив інспекції суден, які рухаються до портів Одеса та Чорноморськ у рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море, проте рух до найбільш глибоководного порту «Південний» продовжує блокуватися представниками росії.

Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця заявляв на засіданні Ради Безпеки ООН, що росія вдає, ніби має збитки від Чорноморської зернової ініціативи, хоча насправді вдвічі збільшила експорт свого зерна.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

З початку дії «зернової ініціативи» (з початку серпня 2022 року), за даними ООН, з українських портів у Чорному морі відправлено 975 суден, які транспортували до країн Африки, Азії та Європи 31,4 млн тонн агропродукції, у тому числі кукурудзи — 15,9 млн тонн, пшениці — 8,7 млн тонн, соняшникової олії — 1,6 млн тонн.

 

ports.ua