Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 01.07.2022

Українські аграрії просять владу про мораторій на підвищення вартості залізничних перевезень

Провідні об’єднання агропромислової галузі звернулися до Президента України з проханням накласти мораторій на збільшення з 1 липня тарифів АТ «Укрзалізниця» на вантажні перевезення.

«Асоціація “Український клуб аграрного бізнесу” разом з провідними об’єднаннями галузі ВГО “Українська аграрна конфедерація”, ГС “Аграрний союз України”, ГС “Всеукраїнська аграрна рада”, ГС “Всеукраїнський аграрний форум” та Українська зернова асоціація звернулись зі спільним листом до Президента України Володимира Зеленського з проханням накласти мораторій на збільшення з 1 липня 2022 року рівня тарифів на перевезення вантажів у межах України та пов’язані з ними послуги на 70%», – ідеться в повідомленні.

Як зазначають автори звернення, рішення про індексацію тарифів не було обговорене із зерновою спільнотою, відповідні публічні консультації не проводилися. Реакції чи пояснень на офіційні звернення галузевих асоціацій від Міністерства інфраструктури України як регулятора залізничних перевезень так і не отримано.

За інформацією УКАБ, аграрна галузь зазнала катастрофічних збитків та втрат внаслідок військової агресії рф. Відтак компенсація втрат, завданих АТ «Укрзалізниця» внаслідок бойових дій та витрат на відновлення інфраструктури, не може бути покладена лише на бізнес, який також зазнав суттєвих збитків та потребує фінансової підтримки.

Покриття збитків однієї стратегічної галузі – залізниці, за рахунок інших – неприпустиме, підкреслюють автори звернення.

«Зростання тарифу для зернових вантажів на 41% (70% середнє зростання для всіх вантажів) матиме катастрофічні наслідки для аграрної галузі, що ще більше погіршить і так вкрай невтішну ситуацію. Таке зростання вартості перевезень зернових та олійних культур призведе до додаткових витрат аграріїв в розмірі 120 млн доларів США на рік. За різними оцінками експертів, до кінця 2022 року слід очікувати банкрутства 50% виробників зерна, а до квітня 2023 року – ще 40%», – наголошується у зверненні.

Аграрні асоціації закликають Президента втрутитись у ситуацію та не допустити катастрофи на аграрному ринку України, а також врахувати низку пропозицій. Йдеться, зокрема, про запровадження мораторію на підвищення тарифів на вантажні перевезення на час воєнного стану та 3-6 місяців після його завершення або компенсацію частини вартості залізничних перевезень для аграрних вантажів як альтернативу зростанню тарифів.

Як повідомлялося, Міністерство інфраструктури підтримало пропозицію АТ «Укрзалізниця» провести індексацію тарифів, підвищивши їх на 70% на всі групи вантажів із 1 липня. Відповідний наказ №441 підписаний міністром інфраструктури України Олександром Кубраковим.

 

www.ukrinform.ua