ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 21.10.2019

Участь в аукціоні українського виробника нафтопродуктів ПАТ «Укртатнафта» забезпечила низькі ціни для залізниці на дизпаливо.

На трьох аукціонах, що відбулися 17 жовтня 2019 року на постачання дизельного палива для філії “Центр забезпечення виробництва” АТ “Українська залізниця”, ціноутворення на постачання дизельного палива розраховується за формулою виходячи з показників, які визначаються на дату рознарядки: котирувань Platts, курсу гривні до долара та євро, ставки ПДВ, розміру акцизного збору, середнього значення густини палива та маржі учасника. Якраз маржа і є та величина, яка визначається та фіксується за результатами цінового аукціону.

Початкова маржа за початковими заявками розрахунково знаходилась в межах 1750 – 2450 грн./т без ПДВ. За результатами проведених аукціонів величина маржі у переможців зменшилась майже в три рази від стартової. На нашу думку, зниження маржі, а отже і ціни на поставку дизпалива для залізниці, відбулося виключно за рахунок участі українського виробника нафтопродуктів ПАТ «Укртатнафта» в цих тендерах.

В цілому хочемо відмітити, що компанії, які мають в тому числі можливість реалізації дизпалива через роздрібну сітку АЗС, таку як СОКАР та ОККО, – при проведенні торгів запропонували величину маржі, яка в два-три рази більша за маржу переможців аукціонів. Тобто дохідність від реалізаціїї дизпалива на залізницю з розрахунковим рівнем величини маржі, яка менша чим 60-90 долл. США/т цим компаніям не цікава, або вони не можуть на даний час забезпечити поставки з меншою величиною маржі.

Серед переможців одна компанія – це український виробник і дві трейдерські компанії. Розрахунково, в українського виробника маржа склала 27-40 долл. США/т від відповідних котирувань дизпалива на європейському ринку. Трейдери, щоб перемогти українського виробника нафтопродуктів на аукціоні були змушені на 5 – 10 долл.США/т встановити меншою величину маржі у свої пропозиціях.

На нашу думку, здійснення трейдерами поставок дизпалива на залізницю з виграною величиною маржі при дії ввізного мита в розмірі 4% від митної вартості на постачання дизпалива трубопровідним транспортом з РФ (розрахунково в жовтні становить 22-25 долл. США/т), – буде потребувати додаткового моніторингу.

Матеріал підготовлено керівником управління досліджень нафтогазопродуктів ДП “Держзовнішінформ” Мельником Олегом Петровичем.

Ознайомтеся з переліком послуг управління досліджень нафтогазопродуктів ДП “Держзовнішінформ” за посиланням http://bit.ly/2pmCa82